بجنورد - نشست اعضای ستاد دهه فجر با حضور کمیته های فرهنگی و هنری، زنان و خانواده، کودک و نوجوان، روحانیت، کمیته همیاری و تشکل های مردمی و اصناف برگزارشد.

دومین نشست کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی صبح پنج شنبه در این جلسه گفت: رویکرد این کمیته در سال جاری انتقال هنرمندانه و خلاقانه مفاهیم غنی انقلاب اسلامی در قالب های فرهنگی و هنری وتلاش برمردمی بودن برنامه ها است.

لنگری با بیان اینکه بیش از ۸۰ برنامه محوری با حضور ۲۰۰ هزارنفر در این کمیته پیش بینی شده است، اظهار داشت: حضور فعالانه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و مشارکت در برنامه ها، فراگیری و جامعیت برنامه ها، استفاده از طرفیت های ملی در حوزه فرهنگ و هنر، برنامه ریزی در حوزه کودک و نوجوان، محتوا سازی و مفهوم سازی و انتقال هنرمندانه با ظرفیت رسانه ها و تبلیغات محیطی، شب های فرهنگی، موسیقی و اقوام، حضور شخصیت های برجسته در استان از رویکردهای این کمیته است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر، برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر، برگزاری جشنواره شعر کوتاه استان، محفل ادبی شعر فجر در بجنورد، برگزاری جشنواره تئاتر سوره ماه، اجرای عمومی ۴ گروه نمایشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش آموزان، اکران فیلم در سینمای استان، اجرای ۲۰ شب تئاتر در شهرستانهای استان و برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت دهه فجر است.

نماینده کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان نیز از افتتاح ۴۰ طرح مختص حوزه بانوان در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح برای بیش از ۹۰۰ نفر از بانوان استان اشتغال ایجاد می شود.

یغمایی افزود: بسته بندی خشکبار و گیاهان دارویی، تولیدی پوشاک، کارگاههای قالیشویی، دندانسازی، بسته بندی محصولات غذایی، تولید گلیم بافی، موسسه توانبخشی و مهد کودک ها از جمله این طرح ها است.

وی تجلیل از بانوان پرستار به مناسبت روز پرستار، دیدار با امام جمعه، گلباران مزار شهدا، حضور بانوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جشن محوری با موضوع انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی و نقش بزرگ زنان در اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال از برنامه های محوری در این کمیته است.

همچنین در ادامه این جلسه نماینده کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در خراسان شمالی اظهار داشت: برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه در این کمیته به مناسبت دهه فجر در استان پیش بینی شده است.

فرهمند جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان در تالارحافظ بجنورد، ایستگاه عکاسی و نقاشی با نگاه نو و خلاقانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افتتاح طرح رابط کتاب در مدارس عشایری، فستیوال دوروزه سفال، آذین بندی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، جشنواره غذا، بازدید از آثار تاریخی بجنورد همراه با قصه گویی، نقد کناب با حضور شاعر، دعوت از مدارس پیش دبستانی جهت حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ونقالی تئاتر هفت خوان از خراسان رضوی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این کمیته عنوان کرد.

حجت الاسلام مهرپویان نماینده کمیته روحانیت ستاد دهه فجر خراسان شمالی نیز در این جلسه برگزاری نشست های بصیرتی، مسابقه ورزشی جام فجر بین حوزه های علمیه استان، محفل انس با شهدای روحانی، اردوی جهادی در مناطق محروم، نمایشگاه نفوذ و اعزام ۱۰روحانی به مدارس استان را برنامه های این کمیته برشمرد.

نماینده کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان نیز از اجرای ۳۰۰ مورد برنامه در ۹۰ عنوان و ۱۸ سرفصل در این کمیته خبرداد.

گوهری به افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در استان اشاره کرد و گفت: ۹۰ واحد مسکن شهری و ۱۰۳ واحد مسکن روستایی است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد : ۱۵ پروژه عمرانی که شامل مسجد و راه روستایی که اعتبار آن از محل زکات با مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال تامین شده در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: یکهزار طرح اشتغالزایی نیزبا اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری می رسد.

اسدی نماینده کمیته اصناف ستاد دهه فجر خراسان شمالی نیز از اجرای ۹ عنوان برنامه در این کمیته خبر داد و گفت: ارسال هزار پیامک به اصناف، آذین بندی سطح بازار توسط اصناف، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان اصناف و شرکت اصناف در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه های این کمیته عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.