مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: نخستین محموله میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ میدان گازی پارس جنوبی به ظرفیت ۱۶۰ هزار بشکه صادر شد.

۱۶۰ هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدپیروز موسوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میعانات گازی یکی از مهمترین محصولات پارس جنوبی است اظهار داشت: تولید و صادرات این محصول جایگاه صادرات غیرنفتی  در کشور و استان بوشهر افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات میعانات گازی از عسلویه افزایش یافته است گفت: توسعه صادرات میعانات گازی از اولویت‌های این پایانه است که امسال صادرات این محصول افزایش یافته است.

وی از صدور میعانات گازی از  فازهای 20 و 21 پارس جنوبی خبرداد و افزود: نخستین محموله میعانات گازی فازهای 20 و 21 میدان گازی پارس جنوبی به ظرفیت 160 هزار بشکه صادر شد.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه این محموله به ظرفیت 160 هزار بشکه از عسلویه به مقصد ژاپن بارگیری شد گفت: این شناور ژاپنی 300 هزار تنی  با ظرفیت حمل 500 هزار بشکه میعانات گازی پس از بارگیری 160 هزار بشکه میعانات تولیدی فازهای 20 و 21  از میعانات تولیدی فازهای  دو تا پنج طرح توسعه میدان پارس جنوبی نیز بارگیری و عسلویه را به مقصد جزیره خارک ترک کرد.

موسوی با بیان اینکه این شناور علاوه بر میعانات گازی فازهای پارس جنوبی محصول میدان نفتی فروزان بارگیری می‌کند خاطر نشان کرد:این شناور 650 هزار بشکه نفت خام تولیدی میدان  نفتی فروزان را  بارگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.