بجستان-با ایجاد جاده جدید کمر زیارت آرزوی دیرینه زائران این امام زاده برآورده و دسترسی زائران بجستانی تسهیل می شود.

دسترسی زائران بجستانی به امامزاده یحیی‌بن موسی‌بن جعفر(ع) تسهیل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهرستان های بجستان و گناباد به عنوان دو شهرستان تاریخی واقع شده در منتهی الیه و جنوبی استان پهناور خراسان رضوی از دیر و باز به دینداری شهره بوده اند تا جایی که برخی تاریخ نویسان بجستان را به معنای معنی سرزمین ایزد و محل نیایش و تجمع بزرگان دینداران نامیده اند.

معاون فرماندار بجستان در این رابطه گفت: بر خلاف سطح پایین سرانه درآمد که ناشی از خشکسالی ادامه دار این خطه است خوشبختانه هنوز هم محبوب ترین مقصد گردشگری این دو شهرستان بنا بر آمار مناطق زیارتی خارج از کشور است تا جایی که در کمتر روستایی از این دو شهرستان را می توان یافت که کمتر از ده کربلایی و حاجی داشته باشد.

حسین اسدی گفت: در مقیاس جغرافیایی داخل استان نیز پس از مشهد مقدس، مزار امامزاده یحیی‌بن موسی‌بن جعفر(ع) در بالای کوهی به‌نام چاه‌مزار را می توان به عنوان محبوبترین مقصد گردشگری زیارتی شهرستان بجستان و گناباد معرفی کرد.

وی ادامه داد: این امامزاده که در شمال شرقی بجستان واقع شده است از دیرباز مورد توجه شیعیان ساکن این خطه بوده است و هر ساله افراد زیادی برای زیارت و کوهنوردی به این مکان مقدس مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد به این مکان مقدس برای ساکنین شهرستان بجستان آسان نیست زیرا تنها یک مسیر جاده ای مناسب در ضلع شمالی این امامزاده وجود دارد که ساکنین مرکز شهرستان بوسیله آن و با پیمودن بیش از ۹۰ کیلومتر به این امامزاده دسترسی پیدا می کنند.

وی افزود: خوشبختانه مطالبه عمومی ایجاد یکی محور دسترسی دیگر از ضلع جنوبی این امام زاده برای تسهیل تردد زائران بجستانی به این مقصد زیارتی و گردشگری سالهاست که وجود دارد زیرا روستای خار فیروزی از توابع شهرستان بجستان در نزدیکترین نقطه دسترسی از ضلع جنوبی به این زیارتگاه قرار گرفته است.

معاون فرماندار شهرستان بجستان گفت: با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای ارتباطی در فرایند توسعه کشور مجموعه زیارتی – گردشگری کمر زیارت به عنوان یک قطب بومی زیارتی از اهمیت ویژه ای در بین مردم متدین شهرستان بجستان و گناباد برخوردار است و طبعا ایجاد زیر ساخت های ارتباطی برای تسهیل دسترسی زائران و علاقمندان موجب شکوفایی هر چه بیشتر این مرکز زیارتی خواهد شد.

حسین اسدی افزود: در تلاشیم تا اعتبارات لازم برای ایجاد یک جاده ارتباطی مناسب را از محور روستای خار فیروزی به مزار امامزاده یحیی‌بن موسی‌بن جعفر (ع) تامین نماییم تا با ایجاد این محور ارتباطی جدید زمینه سفر کوتاه تر و با صرفه تری را برای زائرین بجستانی مهیا نماییم.

وی ادامه داد: بدون شک در زمینه ایجاد بسترهای لازم میزبانی در ضلع جنوبی این زیارتگاه نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم و در این زمینه باید سازمان های متولی زیارت و گردشگری مانند اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و  همچنین شهرداری ها همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایجاد راه ارتباطی از سمت جنوب زیارتگاه امامزاده یحیی‌بن موسی‌بن جعفر (ع) علاوه بر آثار معنوی متعدد می تواند زمینه ساز اشتغال ده ها نفر از ساکنین شهرستان بجستان شود لذا مجموعه دولت در تلاش است تا هر چه سریع تر زمینه ارائه زیرساختهای لازم به مردم شریف شهرستان مهیا شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.