تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه نمایندگان آذربایجان‌شرقی امضای خود برای استیضاح وزیر راه را پس نگرفته‌اند، گفت: ۱۰ بهمن‎ماه جلسه کمیسیون عمران برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

نمایندگان آذربایجان‌شرقی امضای خود برای استیضاح وزیر راه را پس نگرفتند

به گزارش قدس آنلاین، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه یکشنبه ۱۰ بهمن ماه، جلسه کمیسیون عمران برای برگزاری استیضاح وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود، گفت: موضوع حادثه ریلی تبریز- مشهد به صورت جدی در این جلسه مطرح خواهد شد.

 وی با بیان اینکه برخی شائبه‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده است مبنی بر اینکه برخی نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی راضی به استیضاح وزیر راه نیستند و امضاهای خود را با وعده‌هایی از جانب وزیر راه و شهرسازی پس گرفته‌اند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تا به امروز نماینده‌ای از استان آذربایجان‌شرقی امضای خود جهت استیضاح وزیر راه را پس نگرفته است ولی برخی فرافکنی‌ها در این خصوص مطرح شده که روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: دیروز در تهران که پیگیر موضوع حادثه قطار بودم امضای ۷۶ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی وجود داشت.

سعیدی با بیان اینکه در طول انقلاب سابقه نداشته در اثر بی‌انضباطی مدیر، مسؤولانی و دستگاه‌های زیر مجموعه حادثه تلخی همانند حادثه ریلی اتفاق بیفتد، گفت: در گذشته که چنین چیزی نبود و الان چنین چیزی  اتفاق افتاد و جالب اینجا است که خود وزیر راه و شهرسازی نزد مقام معظم رهبری گفت که اگر لوکوموتیوران خطا کند دستگاه خود مدیریت را به دست گرفته و حادثه در قطار به صفر رسیده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: باید مسببان در مقابل مردم پاسخگو باشند نه اینکه در لحظات اولیه حادثه به جای عذرخواهی بیمه بودن مسافران را عنوان کند.

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم  فرهنگسازی کنیم تا مسؤول متوجه باشد که در همه  پاسخگو است، تصریح کرد: استیضاح صرفا برای موضوع قطار نیست و چند بند در مورد استیضاح وجود دارد تا بر اهمیت وزارت راه و شهرسازی که  جزو وزارت زیر بنایی کشور  است آگاه شوند  و اجازه سوء مدیریت به برخی افراد داده نشود.

وی با یادآوری اینکه خانواده‌های حادثه دیده و جان باخته مرتب از ما می‌خواهند  که به موضوع رسیدگی کنیم، افزود: حتی آنها اقدام به تهیه طومار و بردن به تهران را داشتند که جلوی طومارنویسی آن‌ها را گرفتیم و قول دادیم به عنوان خادم مردم به موضوع رسیدگی و پیگیری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بعد از مطرح شدن استیضاح معاون رئیس جمهور برای اولین بار سوار قطار شده و به تبریز می‌آید و قول و مساعدت به پروژه‌های استان می‌دهد در حالی که قبل حادثه بارها تاکید کرده بودیم که اتوبان سهند تبریز، میانه بازرگان، بزرگراه تبریز بازرگان و بزرگراه تبریز و آذربایجان‌غربی نیاز به تعیین تکلیف دارد ولی هیچ کاری انجام نمی دادند.

وی تأکید کرد: به معاون رئیس جمهور فقط یک جمله می‌گویم آن هم اینکه به استان ما نیز همانند گیلان نگاه کند نه اینکه بعد از یک حادثه تلخ سوار قطار شده و با وعده وعید بیاید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.