گرگان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: حدود ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۴ مترمربع از اراضی ملی شهرستان گنبدکاووس که به روش‌های مختلف افرادی آن را متصرف کرده بودند، خلع ید شد.

 ۳ میلیون مترمربع اراضی ملی گنبدکاووس رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین، صفر سیجانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از خلع ید ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۴ مترمربع ارضای ملی گنبد کاووس که به روش های مختلف مورد تصرف غیرمجاز قرار گرفته بودند، خبرداد و اظهار کرد: در واحد ممیزی اراضی اراضی منابع طبیعی شهرستان در سال جاری، ۶۰۰ فقره استعلام انجام شد و حدود ۲۰۰ عرصه برداشت شده تسوط واحدهای حفاظتی جانمایی و بیش از ۲۶۴ هکتار اخذ سند صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۹۸درصد از پرونده های موجود که شامل حدود ۱۰هزار پرونده می شد، بایگانی شده است، ادامه داد: از میان پرونده های واصله، ۲۲ فقره اعتراض ثبت شده و ۲۴ فقره از آرای صادر شده در حال رسیدگی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس همچنین از تولید ۱۸۰هزار اصله نهال گلدانی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال ۲ پروانه چراگاهی به علت تخلف باطل شد و ۲۷ مورد از همین نوع پروانه انتقال یافت.

وی به اقدامات این دستگاه جهت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش هزینه های پرداختی به کارشناسان منتخب دادگاه، ۱۰۰ مورد از پرونده هایی که متخلفان اراضی ملی به علت عدم احراز سوء نیست، سابقه تصرف یا کسانی که پس از اطلاع از ملی بودن اراضی از کشت در آن اجتناب کردند، شناسایی شدند.

سیجانی ادامه داد: همچنین شناسایی این اراضی موجب شد تا پیش از آنکه متخلفان زمین ها را زیر کشت قرار دهند، شناسایی شده و با همکاری مأموران یگان حفاظت در این عرصه ها عملیات اصلاح و احیاء عرصه انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵ مورد از زمین های خلع ید شده، بازدید شد و عملیات شیارکشی این زمین ها همزمان با بذرپاشی در سطح ۳۱ هکتار از اراضی ملی انجام شد، گفت: ۲۸۳ هکتار از اراضی ملی در ۴ مرحله اطفاء حریق، ۲ مورد از تأسیسات غیرمجاز دامداری قلع و قمع صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده و در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم سال جاری بالغ بر ۵۰ فقره و حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی از ید متصرفان و متخلفان خلع ید و رفع تصرف شد.

وی افزود: با توجه به لزوم بررسی و پالایش پرونده های تخلف تنظیم شده و همچنین گستردگی حوزه استحفاظی و برای پیشگیری از وقوع جرم در نظر داریم سوابق پرونده تخلف از سال ۹۰ و قبل آن بررسی کرده تا آخرین وضعیت عرصه ارزیابی و از کشت دوباره عرصه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.