وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان اعلام کرد که تاکنون ۲۱ نفر بر اثر بارش سنگین برف و باران در ۱۵ استان این کشور جان باخته و ۱۶تن دیگر نیز مصدوم شده اند.

جان باختن ۲۱ نفر بر اثر بارش برف و سرمای شدید در افغانستان

به گزارش "قدس آنلاین"، دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در بارش های برف و باران در ۱۵ استان ۲۱ منزل مسکونی تخریب و ۵۹ منزل دیگر نیز آسیب دیده است.
پیشتر رسانه های افغانستان از جان باختن ۲۷ کودک بر اثر سرما و یخبندان در استان «جوزجان» خبر داده بودند و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که به این حادثه رسیدگی و نتایج آن را اعلام خواهد کرد.
در بیانیه افزوده شده است که این حوادث در استان های «قندهار»، «غزنی»، «پکتیا»، «غور»، «زابل»، «بغلان»، «ننگرهار»، «کنر»، «کاپیسا»، «نورستان»، «پروان»، «هرات»، «لغمان»، «بامیان» و «پنجشیر» رخ داده است.
در افغانستان سالانه جاری شدن سیلاب، ریزش بهمن و وقوع زلزله جان صدها تن را در سراسر این کشور گرفته و خسارات مالی هنگفتی بجا می گذارد.
گفته می شود افغانستان دوازدهمین کشور زلزله ‌خیز جهان و از نگاه خشکسالی در درجه بیست و دوم قرار داشته و همچنین بیست و چهارمین کشور سیل ‌خیز جهان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.