رئیس جمهور فرانسه از اروپا خواست تا در واکنش نشان دادن به رئیس جمهور جدید آمریکا، کاملا قاطع باشد.

اولاند: اروپا باید پاسخ قاطعی به ترامپ نشان دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه در سخنانی از رهبران اروپایی خواست تا در پاسخ و واکنش خود به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، قاطع باشند.
ترامپ روز گذشته در اظهارات جنجالی در دیدار با ترزا می نخست وزیر بریتانیا، برگزیت را یک "چیز جالب" ارزیابی کرده است.

اولاند د ر این باره تصریح کرد: زمانی که اظهاراتی از سوی رئیس جمهور آمریکا درباره اروپا مطرح می شود، زمانی که او درباره برگزیت صحبت می کند و اینکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند یک الگو برای سایر کشورها باشد، من تصور می کنم که ما باید واکنش نشان دهیم.

وی در جمع خبرنگاران در حاشبه نشست رهبران کشورهای جنوب اروپا در لیسبون، افزود: وقتی که او (ترامپ) تدابیر حمایتی را مطرح می کند، که می تواند اقتصادها نه فقط در اروپا بلکه اقتصاد کشورهای بزرگ جهان را با بی ثباتی روبرو کند، ما باید واکنش نشان دهیم.

اولاند اظهار داشت: زمانی که او مانع از ورود آوارگان می شود، در حالی که اروپا به وظیفه خود عمل کرده است، ما باید پاسخ دهیم.

ترامپ قصد دارد شنبه با اولاند گفتگو کند. ترامپ قرار است با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفتگو نماید.

ترامپ ورود اتباع سوریه و شش کشور دیگر یعنی ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن را حداقل به مدت 90 روز ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.