شیوه‌نامه اجرای «بیستمین برنامه معلم پژوهنده» در سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

ابلاغ شیوه‌نامه اجرای «بیستمین برنامه معلم پژوهنده» به آموزش و پرورش استان‌ها

به گزارش «قدس آنلاین»،   «برنامه معلم پژوهنده» از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

روند صعودی مشارکت معلمان در این برنامه و شرکت گسترده آنها در دوره‌های اقدام پژوهی و به تبع آن افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش، گواه این مدعاست.

اجرای برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان و کارشناسان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثر در جهت آموزش و یادگیری در کلاس درس و مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان داده و شرایط موجود را بهتر تحلیل کنند.

بر همین اساس، «شیوه‌نامه اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده» به منظور اجرای دقیق و هماهنگ و مشارکت فعال معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ادارات آموزش و پرورش مناطق، شهرستان‌ها و گروه‌های آموزشی سراسر کشور ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.