روزنامه «بوستون هرالد» (Boston Herald) نوشت: قرار دادن نام ایران، کشور مسلمانی که در جنگ با داعش در عراق کمک کرد، در فهرست هفت کشوری که ممنوعیت مهاجرتی درباره آنها اعمال شده است، کارشناسان را متعجب کرده است.

بوستون هرالد: حضور ایران در فهرست ضد مهاجرتی شگفتی کارشناسان را برانگیخت

به گزارش "قدس آنلاین"، روزنامه آمریکایی در شماره امروز (یکشنبه) در گزارشی افزود: آنها می گویند فشار ناشی از چنین دستوری بر مردم عادی خواهد بود و آمریکایی های ایرانی تبار را از دیدار با خویشاوندانشان در هر یک از این دو کشور منع خواهد کرد.
«ویلیام کیلور» (William Keylor) استاد روابط بین الملل دانشگاه بوستون به این روزنامه گفت: این فرمان شرایط دشوار فراوانی را برای مردم و نه دولت ها به بار خواهد آورد. برای من عجیب بود که ایران نیز در این فهرست جا گرفت. این کشور در حال جنگ با داعش است.
کیلور افزود: وی (ترامپ) کشورهایی را که تروریست ها از آنجا وارد آمریکا می شوند، نادیده گرفته است.
«مکس آبراهام» کارشناس مسائل تروریستی در دانشگاه نورث ایسترن نیز گفت «رویکرد کلی ترامپ درباره مقابله با تروریسم، فرصت تروریست ها را برای حمله به آمریکا کاهش داده است. وی فکر می کند این اقدام ارزش خطر آزار دادن جامعه مسلمانان را دارد. »
وی افزود: سایر کشورها «دولت های ناکام» (failed states) هستند اما ایران این طور نیست. ایران به این فهرست تعلق ندارد. خود این فهرست ایده خوبی نیست. تروریست ها می توانند از هر کشوری وارد شوند. برخی از کشورها تهدیدی علیه آمریکا بوده اند اما در این فهرست به نام آنها اشاره نمی شود.
دولت ناکام اصطلاحی در علوم سیاسی‌است که برای اشاره به دولت‌هایی به‌کاررفته می‌شود که در پیاده‌سازی دو وظیفهٔ پایه ای دولت- ملت ها در جهان مدرن، ناکام مانده‌اند 'نخست ناتوانی در اعمال حاکمیت سرزمینی-جغرافیایی بر قلمروی خود، دوم ناتوانی در حفاظت از مرزهایش'.
بوستون هرالد در بخش های دیگری از گزارش خود نوشت: گزارش خود را در این باره چنین آغاز کرده بود: ایران با جلوگیری از ورود شهروندان آمریکایی علاقه مند به ورود به این کشور خاورمیانه ای، به دستور اجرایی «دونالد ترامپ» گیری از شهروندان ایرانی به آمریکا واکنش نشان داد.
مقامات تهران این اقدام ترامپ را «توهین آشکار به جهان اسلام» توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.