اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان و مقام‌های ارشد سوئد و ایرلند جنوبی تصمیم جدید رییس جمهور آمریکا را «تاسف برانگیز» و موجب «رواج جو بی اعتمادی» خواندند.

واکنش پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، سوئد و ایرلند جنوبی به طرح جنجالی دولت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اندونزی، پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام اعمال محدویت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بر مسلمانان را موجب آسیب رساندن به نبرد جهانی علیه تروریست‌ها نامید.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» وزارت خارجه اندونزی نسبت به دستور ترامپ در تعلیق ورود پناهجویان به آمریکا و اعمال شرایط سخت جدید مسافرتی بر هفت کشور مسلمان  «ابراز تاسف عمیق» نمود.

بر اساس این گزارش، «آرمانتا نصیر» سخنگوی وزارت خارجه اندونزی به خبرگزاری فرانسه در این زمینه گفت: «با وجودی که این رویکرد در حیطه اختیار آمریکا است، اما اندونزی به شدت از این بابت تاسف می‌خورد زیرا ما بر این باوریم که بر نبرد جهانی علیه خرابکاران و مدیریت پناهجویان اثر منفی می‌گذارد.»

وی در ادامه گفت: «ارتباط دادن افراط گرایی و تروریسم با یک مذهب خاص اشتباه است.»

این رسانه همچنین خبر داد که سفارتخانه اندونزی در واشنگتن، پایتخت آمریکا به شهروندانش توصیه کرده تا در حالت آماده باش بوده و از حقوق خود از طریق اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا مطلع شوند.

مقام‌های ارشد دو کشور ایرلند جنوبی و سوئد نیز نسبت به دستور جنجالی ترامپ واکنش نشان دادند به طوری‌که «چارلی فالانگان » وزیر خارجه ایرلند جنوبی در واکنش به این جریان با اشاره به این‌که کشورش بر اساس برنامه حمایت از پناهجویان هر ماهه پذیرای 80 پناهجو از یونان و لبنان می‌باشد، گفت که هفته آینده با سفر به آمریکا و برگزاری نشست‌های سیاسی در واشنگتن دی سی و در کنگره، مکانی که قرار است موضوعات مهاجرتی مورد بحث قرار گیرند، به رایزنی خواهد پرداخت.

«مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد نیز در پیامی توئیتری عنوان داشت که به شدت درباره تصمیم جدید آمریکا پیرامون عدم ارائه مجوز ورود به این کشور به اهالی کشورهای خاص نگران است و این امر منجر به ایجاد جو بی‌اعتمادی بین مردم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.