ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: در پی بارش برف و باران های اخیر؛ ارتفاع آب سد ایلام ۶۰ سانتی متر معادل دو میلیون مترمکعب، افزایش یافت.

آب سد ایلام دو میلیون مترمکعب افزایش یافت

ذوالفقار مهدی زاده  در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه حجم اصلی مخزن سد ایلام ۶۴ میلیون مترمکعب است و هم اکنون ۵۴ میلیون مترمکعب آب در آن جای گرفته است، اظهار داشت: در دو سه روز اخیر، به اندازه مصرف یک ماه و نیم شهروندان ایلامی، آب به مخزن این سد افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه انبوه بارش ها در بالا دست سدهای ایلام به صورت برف بوده است و به تدریج آب ها جاری شده و به سمت این سدها روانه خواهند شد، افزود: پیش بینی  می شود که در روزهای آینده، آب سد ایلام و دیگر سدهای استان افزایش چشمگیری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون دبی ورودی آب به سد ایلام، چهار مترمکعب بر ثانیه است، بیان داشت: قطعاً این بارش ها نقش بسزایی در افزایش منابع آبی استان خواهند داشت و امیدواریم این بارندگی ها همچنان ادامه داشته باشد.

ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به اینکه در این مدت، میزان آب سد کنگیر در حوزه شهرستان ایوان نیز حدود ۴۳ سانتی متر معادل ۶۰۰  هزار مترمکعب افزایش یافته است، یادآور شد:  حجم مخزن سد کنگیر حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است که هم اکنون بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده و دبی آب ورودی آن چهار مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه در این مدت، حدود یک میلیون مترمکعب آب به سد دویرج در حوزه شهرستان دهلران نیز افزوده شده است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون دبی آب ورودی سد دویرج،  حدود سه و نیم مترمکعب بر ثانیه گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به اینکه لازمه شکرگزاری از این رحمت الهی و بارش نزولات آسمانی؛ صرفه جویی است، تصریح کرد: کاهش شدید بارش ها در پاییز امسال، زنگ خطر و هشداری بود به همه آحاد مختلف جامعه تا قدر این مایه حیات بخش را به خوبی بدانیم و با مصرف صحیح و اصولی آن، زمینه را برای ادامه حیات خود و دیگر موجودات فراهم کنیم.

ذوالفقار مهدی زاده فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب را ضرورتی اجتناب ناپذیر ارزیابی و تأکید کرد: امیدواریم که فرهنگ صرفه جویی در جامعه نهادینه شود و همگان به رسالت خطیر خویش در این خصوص، به درستی عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.