شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد : فرمان اجرایی مهاجرتی دونالد ترامپ با واکنش رهبران جهان مواجه شد و انگلامرکل صدر اعظم آلمان آن را ناقض کنوانسیون ژنو دانست.

سی ان ان: صدراعظم آلمان فرمان ترامپ را ناقض کنوانسیون ژنو دانست

به گزارش "قدس انلاین"؛ مرکل درتماس تلفنی روز شنبه(9 بهمن ماه) با رئیس جمهوری آمریکا گفت که ممنوعیت ورود پناهجویان برای اتباع سوریه نقض کنوانسیون ژنو است.
درهمین حال'اشتفان زایبرت' سخنگوی صدر اعظم آلمان نیز روزگذشته (یکشنبه) دراین باره گفته بود:مرکل ممنوعیت اعلام شده توسط دونالد ترامپ برای ورود اتباع هفت کشور اسلامی را اشتباه و ناموجه می داند.
خبرگزاری'د پ آ'آلمان به نقل از زایبرت گزارش داد:مرکل بر این باور است که حتی مبارزه لازم بر ضد تروریسم این کار را توجیه نمی کند که افراد با ملیت یا دین خاصی را مورد ظن و بدگمانی عمومی قرار دهیم.
مرکل و ترامپ شنبه گذشته برای اولین بار از زمان آغاز به کار ترامپ بصورت تلفنی گفت و گو کردند.
دراین گفت و گوی تلفنی مرکل و ترامپ تاکید بر فصول مشترک، 'اهمیت بنیادین ناتو' و 'ضرورت مبارزه با تروریسم' را یادآور شدند.
رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته برابر با هشتم بهمن ماه، فرمان اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن ورود اتباع 7کشور عمده مسلمان جهان به خاک آمریکا را به مدت 90 روز منع و ورود پناهجویان به این کشور را به مدت چهارماه به حالت تعلیق در می آورد.
بسیاری از چهره های سیاسی آمریکا و منتقدان به فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری جدید آمریکا، آن را هدیه ای به گروه های تروریستی همچون داعش و دامن زدن بر احساسات نژادپرستانه عنوان کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.