تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مردم انتظار دارند آثار عملی را ببینند و اگر بخواهیم خودکفا شویم باید اراده کنیم و در سال‌های بعد نیز این مهم را ادامه دهیم.

مردم انتظار دارند آثار عملی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را ببینند

به گزارش قدس آنلاین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران، فرهیختگان و کارآفرینان نمونه استان در زمینه فناوری نانو، .. ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی مسئله تولید و صادرات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استعدادهایی در کشور در مقام بالقوه هستند و رساندن آنها به فعلیت از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، افزود: شرایط فعلی ایجاب می‌کند، ما باید ابتکاراتی را به خرج دهیم تا از احتیاج به بیگانگان بی‌نیاز شویم.

امام جمعه تبریز یکی از علل مهم عقب‌ماندگی کشور را اتکاء به تک محصولی صادرات نفت عنوان کرد و گفت: به قول رهبر عزیزمان؛ اگر روزی چاه‌های نفت را ببندیم و بتوانیم بدون نفت صادرات داشته باشیم، آن روز اقتصاد مملکت را شکوفا کرده‌ایم و این افتخار بزرگی برای برای کشور است و قطعاً با همت مردان و زنان با استعداد و دلسوزان به این آب و خاک آن روز می‌آید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، نقش بسته‌بندی را در صادرات موثر دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم صادرات‌مان مرغوب و مورد علاقه مردم کشورهای مختلف باشد، با توجه به اینکه در کشورهای خارجی خرید و فروش فله‌ای نیست و در بسته‌بندی‌های شیک و با کیفیت عرضه می‌شود، باید به مسئله بسته‌بندی توجه‌ای ویژه داشته باشیم. کیفیت کالا و بسته بندی آن موجب جذب مشتری می شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، بازاریابی و پیداکردن بازار هدف را مهم دانست و افزود: علاوه بر بازاریابی باید در نظر گرفت کدام جنس در کدام بازار، بیشتر مشتری دارد؛ مثلاً در کشورهایی مثل پاکستان و هندوستان با کپی برداری از فرشهای ایرانی اقدام به بافت و تولید این محصول زده‌اند از این‌رو باید به کشورهایی صادرات داشت که مشتری بیشتر داشته باشند و از این راه خدمت بزرگی به مملکت خویش می‌کنیم.

نماینده امام خامنه‌ای با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این شعار مختص این سال نیست و باید در سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد، و عملاً می بینیم نمونه ای‌(فناوری نانو) در استان ما محقق شده و جای خوشحالی و تقدیر دارد. مردم انتظار دارند آثار عملی را ببینند و اگر بخواهیم خودکفا شویم باید اراده کنیم و در سال‌های بعد نیز این مهم را ادامه دهیم.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: خداوند متعال دوست می‌گیرد آن کسی که صاحب حرفه است، البته حرفه به شغل معمولی گفته نمی شود، بلکه به یک پیشه‌ای گفته می‌شود که با ابتکار توأم باشد، خداوند احسن الخالقین است و بندگانش هم می‌توانند ابتکاراتی بخرج دهند که سابقه ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.