اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برخی از صنایع زیان ده استان مرکزی باید با عنایت ویژه دولت در مسیر واقعی خود قرار گیرند و با بهره گیری از مدیریت پاکدست در این واحدها، زمینه رونق تولید و شکوفایی اقتصاد مهیا شود.

توسعه متوازن و حکیمانه نیاز جدی در استان مرکزی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی  بعد از ظهر دوشنبه در سی و پنجمین نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی گفت: برخی از صنایع زیان ده استان مرکزی باید با عنایت ویژه دولت در مسیر واقعی خود قرار گیرند و با بهره گیری از مدیریت پاکدست در این واحدها، زمینه رونق تولید و شکوفایی اقتصاد مهیا شود.

وی در ادامه افزود: توجه به زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و راهها از دیگر نیازهای اولویت دار استان مرکزی است.

وی گفت: توجه به طرح توسعه بیمارستان ولی عصر اراک نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: این سازمان بازوی رئیس جمهوری است که مهمترین نقش آن توسعه کشور و مفهوم الگوی اسلامی و قانون را دارد.

وی خطاب به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مسئولان در سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی و امکان سنجی نیاز هر منطقه از کشور را بررسی کنند.

استاندار مرکزی: بهمن، ماه اخلاق و استقرار اخلاق و غلبه اراده مردم برخودکامگی است. . وی گفت: ۲۰ درصد نخبگان و مشاهیر کشور در این استان پرورش یافته اند و یکی از ویژگی های شاخص معنوی این استان توسط آیت الله دری نجف آبادی در حال احیا است.

زمانی قمی هم در این جلسه گفت: مقاصد گردشگری بزرگی در استان مرکزی وجود دارد، و این درحالی است که دولت با توجه به تمکن مالی محدود به احیای زادگاه امیرکبیر و بازار تاریخی اراک اهتمام جدی دارد.

وی اظهار کرد: استقرار ۲۱ صنعت مادر و ۴۶ ناحیه و قطب صنعتی، ۲ منطقه ویژه اقتصادی، رتبه چهارم صنعتی کشور، ظرفیت منحصر به فرد تولید گل، سنگ، عایق رطوبتی، صنایع ریلی، بخشی از مزیت های استان مرکزی است که رغبت در سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

وی بیان همچنین کرد:معادن سنگ تراورتن ، طلا، مس، آهن، سولفات سدیم، و انواع مواد معدنی از جمله قابلیت های اقتصادی استان مرکزی به شمار می رود.

استاندار استان مرکزی همچنین با بیان اینکه ۱۶ میلیون لیتر بنزین مصرفی کشور در پالایشگاه شازند تولید می شود، گفت: دولت حمایت از واحدهای تولیدی فعال و زیان ده را در دستور کار قرار داده و برای رونق سرمایه گذاری و ارتقا جایگاه صنعت استان گام های ارزشمندی برداشته است.

وی اظهار کرد: تاکنون ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در این استان ۳۵ نشست داشته و به ۳۳۶ طرح تولیدی، حدود ۲۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده است.

زمانی قمی بیان کرد: امروز همه بیماری های اقتصادی کشور قابل درمان است و تاکنون نیز گام های مثبتی برداشته شده که نشان می دهد مسیر درستی انتخاب شده است.

استاندار مرکزی گفت: گازرسانی به ۲۶۷ روستا در دولت تدبیر و امید از مجموع ۹۳۷ روستایی که تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده اند، از دیگر خدمات دولت به مردم این منطقه است.

زمانی قمی افزود: از مجموع ۱۲ شهرستان استان مرکزی ۱۰ شهرستان سبز اعلام شده اند و ۱۰۰درصد صنایع استان از سوخت مایع استفاده می کنند.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۰۰ روستای استان مرکزی ۱۰۹ روستا در دولت تدبیرو امید به شبکه آب و فاضلاب روستایی متصل شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.