اراک- معاون رئیس جمهوری گفت: توسعه از طریق تسریع در تکمیل طرح های عمرانی دولتی با جدیت دنبال می شود و برای رفع موانع در مسیر کمک به واحدهای تولیدی، مقرر شد حداقل برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی زیان ده یا کم توان شناسایی شده در کشور، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شود.

۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقر نوبخت بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سالن غدیر استانداری اراک گفت: توسعه در سال ۱۳۹۵ مقصد برنامه پنجم و ششم است و تحقق این امر از طریق رفع موانع تولید میسر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: توسعه از طریق تسریع در تکمیل طرح های عمرانی دولتی با جدیت دنبال می شود و برای رفع موانع در مسیر کمک به واحدهای تولیدی، مقرر شد حداقل برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی زیان ده یا کم توان شناسایی شده در کشور، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شود.

نوبخت اظهار کرد: با توجه به ماهیت غیر دولتی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، باید تسهیلات بانکی به عنوان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در اختیار این واحدها قرار گیرد.

نوبخت گفت: در شرایطی که نیازمند رشد اقتصادی و پویا در جامعه هستیم، هپکو و واگن سازی پارس با ظرفیت زیر ۴۰ درصد فعالیت دارند و این امر زیبنده نیست.

معاون رئیس جمهوری افزود: منابع مالی دولت محدود است اما به نسبت سال گذشته هم اینک قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار رسیده و متوسط فروش امسال حدود ۴۲ دلار بوده است.

وی عنوان کرد: فروش نفت ایران در گزارش ماه گذشته وزیر نفت، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه بوده که البته این میزان دایمی نیست اما متوسط ماه های گذشته نیز ۲ و نیم میلیون بشکه بوده است. نوبخت بیان کرد: جای خوشبختی است که در این دولت بسیاری از واحدهای تولیدی رونق گرفتند و با خزانه محدود دولت همه مشکلات را دنبال می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سرمازدگی مرکبات شمال کشور و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از دیگر خسارت های وارد شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوبخت اظهار کرد: تخصیص بهینه منابع اساس بودجه ریزی است و ارزش کار دولت به این است که با منابع محدود بهترین تخصیص ها در دستور کار قرار می دهد.

نوبخت تصریح کرد: بر اساس الگویی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، فرهنگ زیر ساخت توسعه و از ابعاد آن است.

نوبخت بیان کرد: جای خوشحالی دارد که در استان مرکزی که استانی صنعتی است به مسائل دینی و فرهنگی توجه ویژه شده است و این مسائل توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی که شخصیتی بزرگ و اثرگذار در جمهوری اسلانی ایران است، دنبال می شود. 

وی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی نیز گفت: در این سفر حدود ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

نوبخت اظهار کرد: پس از سفر دولت به استان مرکزی متعهد به سفر به این استان بودم و پس از این سفر، مسئول سفرهای رئیس جمهوری برای پیگیری سایر موارد سفرهای مکرری به استان خواهند داشت.

وی بیان کرد: انتظار است مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف این استان گزارش فعالیت های خود را ظرف یک تا ۲ هفته آینده ارایه دهند و موارد از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه به تهران گزارش شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم در این نشست گفت: در سفر رئیس جمهوری به این استان ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۵۵ طرح مصوب شد که از این میزان چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار آن مربوط به سال ۹۵ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.