نیشابور- دومین جشنواره منطقه‌ای پویانمایی«صبح پویا» ویژه اعضای مراکز کانون‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان به ابتکار مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برگزار می‌شود.

نیشابور میزبان دومین جشنواره منطقه‌ای پویانمایی می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز تا کنون با برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری گامی مؤثر در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه پویا نمایی و فیلمسازی برداشته و همواره در عرصه‌های گوناگون پیشرو بوده است.

جواد محقق نیشابوری گفت: هنر آفرینش زیبایی است و انسان به حکم برترین آفریده خدا بودن، دوستدار هنر است و در این میان جذابیت هنرهای تصویری بر هیچ کس پوشیده نیست، بویژه آنجا که جادوی هنر از سرانگشتان کودکان و نوجوانان تراوش کند.

وی خاطرنشان کرد:یکی از فعالیت‌هایی که چند سالی است در جرگه فعالیت‌های کانون قرار گرفته، برگزاری کارگاه‌های انیمیشن(پویانمایی) و فیلمسازی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال است و مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

محقق نیشابوری یادآورشد: برای دومین سال به میزبانی خراسان رضوی باحضور استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان جشنواره پویانمایی «صبح پویا» به ابتکار مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور همراه با کارگاه‌های انیمیشن و فیلمسازی، ۲۸ بهمن ماه جاری در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: محوریت آثار جشنواره با موضوع فرهنگ بومی و منطقه‌ای، کتاب و کودک، مهربانی با کودک، آزاد و بخش مربیان است و باید شرکت کنندگان از اعضای کانون باشند و سن شرکت کنندگان بین ۱۲ تا ۱۶ سال و شمار اعضای گروه‌های شرکت کننده ۲ تا ۵ نفر باشند و محدودیتی برای شمار آثار ارسالی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.