وزیر امور خارجه آلمان انتقاد شدیدی به برای شهروندان هفت کشور مسلمان وارد کرده و آن را ابزار درستی برای مبارزه با ترور ندانست.

انتقاد "گابریل" از طرح ممنوعیت سفر به آمریکا برای مسلمانان

به گزارش "قدس آنلاین"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه جدید آلمان نیز انتقاد شدیدی به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا وارد کرده و از رئیس جمهور جدید آمریکا خواستار  در نظر گرفتن یک قطب نمای شفاف و یک مبنای ارزشی دائمی و قطعی شد.

وی در این باره گفت: سیاست ما در اروپا این نیست که انسان ها را بر اساس اصل و نسب یا وابستگی مذهبی آن ها بدنام کنیم. علاوه بر این حمایت از پناهندگان همان گونه که در کنوانسیون ژنو مشخص شده است یک طرح قانونی الزام آور است که نباید زیر سوال قرار گیرد.

گابریل همچنین تاکید کرد که ما اصلا اعتقاد نداریم که ممنوعیت سفر علیه میلیون ها انسان بر اساس ملیت، اصالت و وابستگی مذهبی ابزار درستی در مبارزه با ترور می تواند باشد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا به بهانه مبارزه با تروریسم طی دستوری ممنوعیت سفر از هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله لیبی، سوریه، ایران، عراق، سومالی، سودان و یمن را صادر کرده است.

این دستور ترامپ با اعتراضات و انتقادهای شدید بین المللی و داخلی از جمله از طرف مقامات و سیاستمداران اروپایی مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.