زاهدان-کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده از اواخر سه شنبه در برخی از مناطق استان احتمال طوفان و باد شدید به همراه کاهش دید و خسارت به تاسیسات و خطوط انتقال برق در این مناطق وجود دارد.

بارندگی شدید، طوفان، وزش بادهای سرد و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی فرجی گفت: عصر پنج‌شنبه رگبار باران گاهی رعدوبرق در شهرهای شمالی، زاهدان، نواحی مرکزی، شمال غرب و مرز غربی استان متوسط تا نسبتاً سنگین بوده و پیش‌بینی می‌شود روز جمعه شدت بارش‌ها در نواحی مرکزی (زاهدان، خاش، ایرانشهر و توابع آنها) و با شدت کمتر در نواحی جنوبی‌تر باشد که منجر به آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: از عصر چهارشنبه و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نواحی مرکزی، مرز غربی و نیمه‌جنوبی استان وزش بادهای شدید جنوب - جنوب غربی خواهیم داشت. وی ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد (حدود ۷۵ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت) احتمال طوفان شن، کاهش دید و خسارت به تأسیسات و خطوط انتقال برق در این مناطق وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز جمعه تا یکشنبه در شهرهای شمالی وزش بادهای سرد و شدید (حدود ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) با جهت شمال – شمال غربی همراه با طوفان شن و کاهش دید رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: با توجه به نفوذ جریانات سرد از روز جمعه و طی هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما (۸-۱۲ درجه سلسیوس) دما به ویژه در نیمه شمالی استان خواهیم بود که در طول شب همراه با یخبندان شبانه در نواحی سردسیر است.

وی گفت: دریای عمان از اواخر روز پنج‌شنبه تا روز یک‌شنبه به علت وزش بادهای شدید مواج و متلاطم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.