یزد- امام جمعه موقت تهران در جمع نمازگزاران دانشگاه یزد گفت: امروزه خوشبختانه تمامی دانشگاه‌های ما در امور مذهبی پیشتاز هستند و این امر روز به روز پررنگتر می‌شود و تمامی این‌ها به برکت انقلاب است.

امروزه دانشگاه‌های کشور در امور مذهبی پیشتاز هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، با همکاری دفتر نهاد رهبری دانشگاه، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر سه شنبه در مسجد امام حسین دانشگاه یزد در جمع نمازگزاران به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین متوسل مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه یزد با گرامیداشت ۱۲بهمن سالروز ورود امام خمینی به ایران، برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب را بسیار مهم دانست و گفت: این جشن‌ها یادبود انقلاب است که علاوه بر یاداوری آن پیروزی شکوهمند، باعث می‌شود سختی‌هایی که گذشتگان در زمان پیروزی انقلاب متحمل شده‌اند به آیندگان منتقل شود.

وی افزود: هرچه اینگونه مراسم باشکوه تر برگزار شود دوستداران امام خوشحال تر و بدخواهان نظام غمگین تر و ناراحت تر می‌شوند.

در ادامه مراسم سیدحیدر میرفخرالدینی رئیس کمیته دانشجویی و استادان ستاد دهه فجر استان یزد گفت: خوشبختانه این کمیته در سال جاری با هماهنگی های انجام شده توانسته در ۶۴ مرکز آموزش عالی استان آمادگی اجرای بالغ بر ۱۰۰۰برنامه را داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: برنامه های امسال نسبت به سال گذشته با تفاوت های چشمگیری برگزار شود که یکی از آن ها مشارکت بیشتر دانشجویان در برنامه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود قرارگرفتن در جمع فرهیختگان و عالمان دانشگاه یزد را انسی ولایی، انقلابی، معنوی و الهی دانست و گفت: ۱۲بهمن سالروز ورود حضرت امام به ایران روز تجلی قدرت خدا، روز اعجاز اسلام و قرآن و روز طلوع خورشید دین از مغرب زمین است.

وی کسب چهار دانش هستی‌شناسی، خودشناسی، چرایی زندگی و دشمن‌شناسی را بر هر انسانی واجب دانست و گفت: بشر وظیفه اولش این است که چند دانش راکسب کند که البته صرفا کسب دانش ملاک نیست بلکه این باور و عمل به آن است که بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله صدیقی اولین دانش مورد نظر را هستی شناسی معرفی کرد و افزود: انسان باید هستی رابشناسد تا بتواند زندگی رامعنا کند.

وی تصریح کرد: ما تنها قطره ای از این عالم وسیع و بیکران هستیم . عالمی که آغاز و پایان آن مشخص نیست ولی هستی مطلق است که بر هر انسانی واجب است تا این را بفهمد و بتواند به باور هستی شناسی دست یابد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خودشناسی و تاکید بر اینکه هر انسانی باید به خودشناسی برسد گفت: قرآن کتاب ادب است و به ما یاد داده که در مقام وحدت نباید به مقدسات جسارت کنیم. همچنین قرآن کتاب حقیقت آیینه است و در مورد کسانی که به خودشناسی نرسیده‌اند و در واقع دانش دارند ولی بینش ندارند بسیار صحبت کرده است. چرایی زندگی

آیت الله صدیقی ضمن سفارش به تلاوت زیاد دعای یستشیر برای یافتن چرایی زندگی گفت: سومین دانش که برهمه لازم است چرایی زندگی است تا انسان به این موضوع پی ببرد که خداوند چرا او را به دنیا آورده و از او چه خواسته است.

وی آخرین دانش را دشمن شناسی معرفی کرده و افزود:انسان باید دشمن و تمامی آفت های مسیر را بشناسد زیرا فردی که از حیله های دشمن باخبر نباشد گرفتار دشمن خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت :این عالم خدایی دارد و هر فردی باید به این موضوع یقین قلبی پیدا کند زیرا که آدم از روح خداست و میخواهد که روح الله شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در جاهای مختلف بیان فرموده که ای بنده من خودت را بشناس، خودت را بیاب ،خودت را بساز و خود را مراقبت کن.

آیت‌الله صدیقی، انقلاب اسلامی راتولد یک تفکر جدید دانست و گفت:خوشبختانه امروزه هیچ قدرتی نمیتواند برما فشاری را تحمیل کند زیرا این فشارها نه تنها ما راخسته نکرده بلکه باعث شکوفایی استعدادها می‌شود.

وی گفت: این انقلاب یک حادثه یا یک رخداد نبود بلکه تولد یک تفکر جدید، استقلال، رهایی و تفکر استکبار ستیزی بود.

وی افزود: شرایط کنونی آمریکا همچون شرایط سال ۵۷ ما است که با وجود همه شکنجه ها ولی کسی خاموش نشد و این نوری که با امام آمد همچون جریانی است که کل دنیای اسلام را فراگرفته است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به برنامه ها و فعالیت‌های پر رنگ مذهبی در دانشگاه‌ها، گفت: امروزه خوشبختانه تمامی دانشگاه های ما در امور مذهبی پیشتاز هستند و این امر روز به روز پررنگتر می‌شود و تمامی این ها به برکت انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه حدود ۶۰ مرکز شیعه در لندن فعالیت دینی دارند و بیش از ۲۰۰۰ مسجد در امریکا تاسیس شده که تمامی این امور به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی قرن حاضر را قرن غلبه مستضعفین برمستکبرین و انقلاب مظلوم علیه ظالم دانسته اند، پس به یاد داشته باشیم که ما خدا را در هر لحظه در کنار خود داریم و بارقه الهی هستیم.

وی امام را شخصیت بارزی توصیف کرد که آبرو ، زندگی و همه چیزش را تنها برای حفظ دین می‌خواست و ریاست و رهبری هیچکدام نتوانست نماز شب و گریه های سحرگاهی را از وی بگیرد.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی ازمسئولان و دانشجویان دانشگاه یزد خطاب به همه حاضران گفت: ما باید اخلاق و معنویت و نماز شب امام خمینی را احیا کنیم و بدانیم که هیچ قدرتی نتوانست با امام مقابله کند زیرا که او یک بنده واقعی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.