رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: به خود می‌بالم که ترمینال شماره ۱ فرودگاه مهرآباد و سرود خمینی ای امام در فهرست ملی ثبت و لوح آن‌ها رونمایی شد.

به خود می بالم که سرود «خمینی ‌ای امام » را ثبت کردیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ زهرا احمدی‌پور در مراسم گرامیداشت سالروز ورود  حضرت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز ( سه شنبه) در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد و با حضور معاون حقوقی ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر اطلاعات و اعضای بیت حضرت امام و بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سرود خمینی‌ ای امام در فهرست میراث ناملموس و ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد به‌عنوان میراث ملموس ثبت ملی شده که امروز در این مراسم لوح این دو اثر رونمایی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «بخش زیادی از غرور ملی ما برگرفته از مفاهیم ناب انقلاب اسلامی است که در سرودهای انقلابی می‌توان دید که امروز در این مراسم اجرا شد و این سرودها همه ما را به یاد روزهای انقلاب اسلامی و پیام‌های انقلاب می‌اندازد».

او بابیان اینکه با مرور این سرودها به‌ مرور انقلاب و پیام‌های انقلاب می‌رسیم، اضافه کرد: جای برخی از یاران انقلاب اسلامی از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خالی است و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

 احمدی پور گفت: ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مقدم امام را به میهن گرامی داشت و شاهد استقبال باشکوه از امام امت در این سالن بودیم و این مکان در فهرست میراث ملموس به ثبت ملی رسیده است. همچنین سرود خمینی‌ ای امام که یادآور نام جاودان خمینی بزرگ است در فهرست میراث ناملموس ثبت ملی شده و امروز شاهد رونمایی از لوح این دو اثر ماندگار هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: رسالت ما حفظ و صیانت از آثار انقلاب اسلامی است و این موضوع مهم جزو تکالیف ما است و به خود می‌بالم که این دو اثر ثبت شده و امروز لوح آن‌ها رونمایی می‌شود.

در این مراسم سرودهای انقلابی و خاطره انگیزه انقلاب اسلامی به‌صورت زنده اجرا شد و با اهدای لوحی از خانم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.