اهواز- بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال ۸۹ مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در خوزستان آغاز کرده است که یکی از دستاورد های آن ایجاد ۶ هزار و ۴۴۰ شغل است.

افزون بر ۶۰۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در خوزستان ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین،بنیاد برکت در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶ از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند.

حمایت از کارآفرینان محلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی بنیاد برکت و مشارکت در ۱۰ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریالی و ایجاد ۶ هزار و ۴۴۰ فرصت شغلی در مناطق محروم از دستاوردهای مهم این مجموعه در استان خوزستان است.

برآورد شده است که این شغل های ایجاد شده پایدار باشد که یکی از اهداف اساسی بنیاد برکت برای مشارکت در این‌گونه طرح‌ها تلقی می‌شود.
البته بنیاد برکت مشارکت خود را در هشت مورد از طرح‌های یاد شده خاتمه داد و سهام خود را به کارآفرینان محلی واگذار کرده و اکنون در دو طرح مشارکتش تداوم دارد.

این طرح‌های اقتصادی در کنار شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، اندیمشک، بندر ماهشهر، لالی و مسجدسلیمان، تأسیس شده است.

تولید آرد، محصولات پلاستیکی، انواع حلال آلی، شمش و پلیت آلیاژ آلومینیوم، فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی، پوشاک، نشاسته، پرورش مرغ و پرواربندی گوسفند در این طرح‌ها عملیاتی شده است.

هم اکنون این بنیاد در سال جاری در یازدهمین طرح اقتصادی این استان ۵۸۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد.

مدل مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی منحصر به ‌فرد و مخصوص است که برای نخستین بار در ایران توسط این بنیاد اجرا شده است.

توانمندسازی کارآفرینان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال هدف اصلی بنیاد برکت است.

این کارآفرینان که قرار است با تکیه بر بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی مشارکت کنند، از همان مناطق محروم برخاسته‌اند و اهالی که سرمایه‌ کافی ندارند و به دنبال شریک هستند، بنیاد برکت با ایشان همکاری کرده و شراکت می‌کند.

شریک بنیاد همواره یک سرمایه‌گذار ۵۱ درصدی توانمندسازی و بنیاد برکت همواره یک سرمایه‌گذار ۴۹ درصدی است.

بنیاد برکت تاکنون به این شیوه در ۲۶۹ طرح اقتصادی ۴۹ هزار میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این طرح‌ها برای بیش از ۱۶۷ هزار نفر در محروم ترین مناطق کشور شغل پایدار ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.