«نیکی هیلی» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: انجام آزمایش موشک بالستیک توسط ایران در آخر هفته “کاملا غیر قابل قبول ” است و واشنگتن به آن پاسخ خواهد داد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل: آزمایش موشکی ایران غیرقابل قبول بوده و واشنگتن به آن پاسخ می دهد

به گزارش "قدس آنلاین"، این مقام آمریکایی پس از برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت مدعی شد: ایالات متحده ساده نیست. ما ایستاده ایم و خواهید دید که آنها را احضار می کنیم. ما متعهدیم که به آنها بفهمانیم این کار همان چیزی نیست که ما آن را بپذیریم. اینکه ایالات متحده روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک را مورد آزمایش قرار داده مورد تائید ماست و معتقدیم که این آزمایش برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۱۵ مصوب گردید، می باشد.

هیلی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: آنها(ایرانی ها) می دانند که اجازه انجام آزمایش موشک بالستیک یا هر آنچه قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد، به آنها داده نشده است. این موشک برای حمل یک سلاح هسته ای به اندازه کافی مناسب بوده است.

این مقام آمریکایی جزئیاتی درباره تصمیم آمریکا برای نحوه پاسخ دهی به چنین اقدامی از سوی ایران بیان نکرد. فرستاده روسیه در سازمان ملل ضمن حمایت از ایران، تصریح کرد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱، ایران از انجام چنین فعالیت هایی منع نشده بلکه تنها از تهران درخواست شده که دست به چنین کاری نزند.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.