۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 499109

رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری خود هم از اتفاقات مثبت حوزه بهداشت و درمان گفت و هم گلایه هایش را مطرح کرد؛ گلایه هایی مثل اینکه در برخی از شاخص های سلامت از برخی از کشورهای منطقه عقب تر هستیم.

همه گلایه های رئیس سازمان نظام پزشکی

قدس آنلاین - رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه و سطح جهان در حوزه پزشکی، گفت: بسیاری از شاخص های کشور در حوزه پزشکی به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست. علیرضا زالی در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران افزود: در واقع در حال حاضر ایران در بسیاری از موارد مثل پیوند اعضا، سلول های بنیادی پیشقراول است اما در بخش سلامت باید بیشتر تلاش کنیم چراکه در برخی از شاخص های سلامت از برخی از کشورهای منطقه عقب تر هستیم.

 وی در ادامه به بحث تعرفه پزشکی پرداخت و گفت: پکیج تعرفه‌های پیشنهادی‌ سازمان را برای سال 96  به وزارت  بهداشت و وزارت رفاه تحویل داده‌ایم تا دوباره چماق قانون ستیزی بر سر نظام پزشکی زده نشود.

به گفته وی طبق قانون باید تعرفه‌ها پیش از ورود به سال جدید تعیین تکلیف شود و از سال جدید مبنای کار قرار گیرد اما این اقدام تا کنون صورت نگرفته است.

زالی با بیان اینکه طبق قانون تعرفه ها باید بر اساس قیمت واقعی خدمات تعیین شود،تصریح کرد: در حال حاضر فاصله زیادی با تعرفه های واقعی داریم که این خلاف قانون است.

وی  با اشاره به این که بیمه ها به جای تعرفه بخش دولتی باید تعرفه بخش خصوصی را مبنای پرداخت های تعرفه ای قرار بدهند، گفت: در این صورت  به شدت پرداخت از جیب مردم کاهش می یابد و از سوی دیگر انگیزه پزشکان و مطب ها و بیمارستان ها برای عقد قرارداد با بیمه‌ها افزایش پیدا می کند.

وی گفت: برخی از گروه‌های پزشکی مثل پزشکان عمومی، متخصصان کودکان، داخلی و روانپزشکان درآمد مالی زیادی ندارند بنابراین  در پکیج پیشنهاد دادیم تا تعرفه‌های ویزیت و سرپایی این گروه‌ها رشد بالاتری را داشته باشند.

رئیس سازمان  نظام پزشکی همچنین از روند افزایش دریافت مالیات از پزشکان انتقاد کرد و گفت: کسی مخالف دریافت مالیات از پزشکان نیست اما اینکه هر سال مالیات پزشکان افزایش می یابد باید تبیین شود.

زالی در پاسخ به پرسشی درباره خطای پزشکی در کشور گفت:خطاهای پزشکی در ایران با توجه به حجم خدماتی که ارائه می شود  به نسبت میانگین جهانی پایین تر است.

زالی در خاتمه افزود: برای کاهش خطای پزشکی در کشور باید فرهنگ خوداظهاری را تقویت کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.