« ایهود کینان» کارشناس صهیونیست درحوزه شیمیائی تاکید کرده است که « اگر در مخازن آمونیاک بندر حیفا شکاف ایجاد شود و یا کشتی حامل آمونیاک برای اسرائیل هدف گرفته شود، عواقب آن خطرناک تر از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی خواهد بود و ده ها هزار تن کشته می شوند.

کارشناس صهیونیست: مخازن آمونیاک اسرائیل از بمب اتمی هیروشیما خطرناک تراست

به گزارش "قدس آنلاین"؛ انتشار این ارزیابی کینان پرده از گزارش دوشنبه گذشته روزنامه صهیونیستی« هاآرتص» که نوشته بود در صورت حمله موشکی به فلسطین اشغالی ده ها هزار نفر یکباره کشته می شوند، برداشته است.
الاخبار افزود: دیروز سه شنبه در شهرداری حیفا نشستی خبری در باره گزارش مرتبط با خطرهای متوجه یک کشتی که به طور دوره ای مواد سمی را وارد سواحل فلسطین اشغالی و در مخزن حیفا تخلیه می کند، برگزار شد.
این گزارش همان ارزیابی های ایهود کینان و ده تن از همتایانش در چهار موسسه علمی ویژه امور شیمیائی درباره خطرهای متوجه مخزن آمونیاک حیفا و کشتی حامل آمونیاک برای رژیم صهیونیستی است.
در این گزارش آمده است که کشتی حامل آمونیاک هر ماه یکبار در بندر حیفا لنگر می اندازد و یک روز تمام برای تخلیه 16 هزار و 700 تن محموله آن وقت نیاز است و هدف گرفتن آن مانند شکار صید در یک دشت باز است.
این گزارش یک ماه قبل به طور محرمانه برای شرکت شیمیائی حیفا و « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال شده و دفتر نتانیاهو آن را در اختیار شورای امنیت این رژیم و شهرداری حیفا قرار داده است.

** حزب الله قادر به کشتن دهها هزار صهیونیست است
روزنامه لبنانی الاخبار دیروز هم نوشت: اسرائیل اگرچه به نظر می رسد در بهترین موقعیت منطقه ای بسر می برد اما اذعان دارد جبهه داخلی آن در معرض بزرگترین تهدید می باشد و از سال 1948 تاکنون هیچگاه پیش بینی چنین تهدیدی را نکرده بوده است.
الاخبار با بیان اینکه « خودداری اسرائیل از حمله علیه لبنان گزینه باب میل آن نبوده است»، افزود: تمایل اسرائیل برای شروع جنگ و توان انجام آن از حیث وجود منافع ، انگیزه ، اهداف و فضای پیرامونی مناسب وجود دارد، اما آنچه جلوی این تجاوز را گرفته برخورداری حزب الله از توانایی های پیشرفته نظامی است.
این روزنامه لبنانی تاکید کرد: لحاظ این قدرت و اراده لازم حزب الله برای به کار گیری آن همواره در تصمیم گیری های سیاسی و امنیتی تل آویو تاثیر داشته است.
برهمین اساس روزنامه صهیونیستی (هاآرتص) روز دوشنبه گذشته در گزارشی تاکید کرد: پیام های «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله درباره امکان حمله به پایگاه های حساس اسرائیل جدی و قطعی است و این حمله حزب الله می تواند به کشته شدن ده ها هزار اسرائیلی منجر شود.
نتیجه گیری این گزارش هاآرتص این است که حزب الله با در اختیار داشتن ده ها موشک دوربرد با قدرت اصابت دقیق به اهداف ازتوان پاسخگویی مناسب با سیاست رژیم صهیونیستی برای ایجاد ویرانی گسترده در لبنان برخوردار است.
این روزنامه صهیونیستی فاش کرده بود که « یکی از کارشناسان معروف بین المللی هشدار داده است، اسرائیل نقطه ضعف امنیتی دارد و همین نقطه ضعف به کشته شدن ده ها هزار اسرائیلی و زخمی شدن صدها هزار نفر دیگر منجر خواهد شد».


یکی از افسران عالی رتبه ستاد ارتش صهیونیستی تاکید کرده است: بعداز انتشار این گزارش و با توجه به توان موشکی بسیار پیشرفته حزب الله به ویژه سامانه موشکی زمین به زمین و زمین به دریای آن که با سال 2006 اصلا قابل مقایسه نیست، هراس و وحشت اسرائیلی ها را فراگرفته است و مقامات اسرائیلی دست پاچه شده اند.
هاآرتص نوشت: حزب الله در زمان حاضر 130 هزار انواع موشک در اختیار دارد و از جمله آنها موشک زلزال با برد 200 کیلومتر، موشک های فاتح و 110 M- با برد 250 کیلومتر و موشک های اسکاد D با برد 700 کیلومتر است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: سکوهای ثابت پرتاب موشک های حزب الله ، زیر زمین و در مناطق طبیعی قرار دارد و علاوه بر آن سکوهای پرتاب هم بر روی کامیون ها و خودروهای ویژه نصب شده است.
هاآرتص اضافه کرد: حزب الله امروز می تواند روزانه 1500 موشک شلیک کند در حالی که در جنگ سال 2006 (جنگ 33 روزه) تنها قادر به شلیک 200 موشک در یک روز بود.
این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که موشک های ضد هوایی اس. ای. 22 ، موشک های زمین به دریای مدل یاخونت، تجربه جنگ در سوریه و استفاده از انواع پهپادها ، توانائی رزمی نیروهای مقاومت حزب الله را چندین برابر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.