جاجرم: ۳۰ پروژه عمرانی و زیربنایی و ۵ واحد تولیدی در دومین روز از ایام ا..مبارک دهه فجر با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد که با بهره برداری از این پروژه ها برای ۲۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

۳۵ پروژه عمرانی در جاجرم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروژه آسفالت محور جوشقان، پشت بام، دوبرجه به طول پنج و نیم کیلومتر یکی از پروژه های متمرکز بود که صبح چهارشنبه در بخش شوقان به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان شمالی در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و تبریک دهه فجر گفت: دهه فجر خود یادآور امام راحل است که پیامبر گونه انقلاب را رهبری و هدایت کرد.

محمدرضا صالحی افزود: باید همه با هم برای هم افزایی و ایجاد نشاط امید تلاش کنیم و باید بدانیم تدبیر تمام شهدای انقلاب و بعد از انقلاب، زنده نگه داشتن امید در دل نسل های آینده است که این تدبیر همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه توانستیم با برجام، ایران هراسی را به ایران نیازی تبدیل کنیم گفت: همچنین مهم ترین کاری که در  سال اقتصاد مقاومتی باید انجام دهیم بالابردن بهره وری در کار ها است.

صالحی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه خراسان شمالی با ۲۵۵ هزار تن گندم بالاترین رشد خرید گندم را در کشور داشت افزود: این استان در جذب صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی رتبه اول را به دست آورد که از مجموع این مجوز ها  در کل کشور، حدود ۳۰ درصد را استان خراسان شمالی به خود اخصاص داده است.

وی با بیان اینکه توجه به صنایع پایین دستی بسیار حائز اهمیت است افزود: آن چیزی که به اشتغال در کوتاه مدت کمک میکند صنایع کوچک هستند.

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه شهرستان جاجرم دارای پتانسیلهای مختلفی در زمینه های گوناگون است که در سه سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه جذب سرمایه در این شهرستان انجام شده است.

علی اکبر محبی با اشاره به اینکه همه روستاها وشهرهای بخشهای شوقان و سنخواست از سال ۹۲ تا کنون گاز رسانی شده است افزود: در سطح شهرستان تنها ۴ روستا بدون گاز در این شهرستان وجود دارد که اقدامات عملیاتی آن شروع شده و بزودی شاهد گاز رسانی به این روستاها خواهیم بود .

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در زمینه جذب تسهیلات سرمایه در گردش رشد ۵۰ درصدی داشته ایم و در سه سال گذشته بیش از ۷ میلیارد تومان جذب اعتبار در حوزه های دهیاری ها بوده که باعث توسعه روستاها شده است.

محبی خاطر نشان کرد: در زمینه کشاورزی در شهرستان نیز اقدامات بسیار خوبی در زمینه آبیاری نوین انجام شده است که امیدواریم با بهره وری از منابع، شاهد رشد و توسعه روز افزون شهرستان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.