شهرکرد- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی طلاب و روحانیان استان گفت: نفوذ، تعامل و تأثیر گذاری از داخل، پروژه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

نفوذ، تعامل و تأثیر گذاری از داخل، پروژه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عبد الله حاجی صادقی شامگاه سه شنبه در گردهمایی طلاب و روحانیون چهار محال و بختیاری گفت: هر مجموعه ای و هر جامعه ای و هر انسانی اگر هدف را گم کرد و راه و مسیر را فراموش کرد، گمراه می‌شود و ما باید در درجه ی اول به این نکته توجه داشته باشیم که فلسفه ی وجودی این لباس، این حوزه ها و این صنف چیست.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان این که روحانیان سه رسالت دارند و این رسالت ها را از انبیای الهی به ارث برده اند افزود: نخستین رسالت روحانیون، سخنگو و مبین دین بودن است، همان چیزی که خداوند در سوره ی نحل آیه ی ۴۴ به آن اشاره کرده و می فرمایند:« وَأنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ» علامه ی طباطبایی در ذیل این آیه فرمودند که این وظیفه بعد از پیامبر بر عهده ی اهل بیت علیهم السلام بوده است.

وی ادامه داد: اسلام دین ثابت نیست تا هر کسی قرائتی از او بدهد، خدا برای دینش سخنگو گذاشته است، پیامبر و اهل بیت سخنگویان دین اسلام بودند و در زمان غیبت روحانیان این وظیفه را دارند که مبیین دین اسلام باشند.

جانشین نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دومین فلسفه وجودی روحانیان، دفاع از دین خداست و این را هم از اهل بیت علیم السلام یاد گرفته اند، ما یاد گرفتیم که اگر دین خدا به خطر افتاد همه چیز را باید فدا کرد و اگر دین خدا به خطر افتاد تقیه معنا ندارد و درود خدا بر روحانیان شیعه که در طول تاریخ این مهم را از اهل بیت علیهم السلام به خوبی یاد گرفتند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها می دانست اگر به پشت در برود چه اتفاقی برایش رخ میدهد ولی رفت، امام علی،حسن و حسین علیهم السلام هم می دانستند که چه اتفاقی بناست بیفتد، اما اگر دین خدا به خطر بیفتند، به فرموده ی امام حسین علیه السلام یا باید فاتحه ی اسلام خوانده شود، یا باید شهادت نامه ی من حسین امضا شود.

وی افزود: سومین فلسفه و شأن وجودی روحانیان که در جامعه ی نظام ولایی بیشترین نقش را دارد، این است که روحانیان بعد از تبلیغ، دفاع و بیان حقایق اسلام، باید مدیریت هم داشته باشد، فقط نقش راهنمایی نباید داشته باشند، باید نقش راهبری هم داشته باشند و مردم را به سمت خدا و معارف دین هدایت کنند.

سخنران همایش طلاب و روحانیون در ۱۲ بهمن ۹۵ در مهدیه ی مصلی نماز جمعه ی شهرکرد، بیان کرد: این سه شأن و سه مطلب، فلسفه ی وجودی شکل گیری روحانیان است و حال باید دید چه کسی می تواند مفسر قرآن باشد و اسلام یعنی آن دینی که همه ی صحنه های زندگی انسان را پوشش بدهد و برای هیچ چیزی کم نگذارد و ما همه باید از محضر قرآن عذر خواهی کنیم که باور ما این است که هنوز قرآن در میان ما مهجور است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: اگر ما آیات قرآن را در باب مذاکره و در باب ارتباط با بیگانگان استخراج کنیم و به رخ جامعه بکشیم و سوره هایی که در مورد دشمن شناسی و دشمن ستیزی و تبری مطرح شده اند، را بیان کنیم،کسی جرأت نمی کند با قرآن بجنگد.

وی افزود: فلسفه ی شکل گیری حوزه های علمیه این است که در درجه اول مبلغ دین، اسلام را خوب بشناسد و بعد به تبلیغ دین بپردازد و ما اگر در حوزه علم کفایه، اصول، فقه و ادبیات می خوانیم، همه ی این ها مطلوب به ذات نیست، مطلوب به ذات، دین خدا و معرفی دین خداست و یک طلبه این دروس را می خواند تا بتواند دین خدا رو ترویج و گسترش دهد.

جانشین نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: از جان این رسالت های سه گانه یک الزام دیگر نشأت می گیرد و آن هم شناخت واقعیت ها، خطر ها، حمله ها و دشمن هاست، به این معنا که اگر من بنا باشد دفاع کنم در برابر چه چیزی باید دفاع کنم، در برابر کدام دشمن و آیا امروز دشمن چهره ای معاویه ای دارد یا چهره ی یزیدی و باید دانست دفاع در هر برهه ای فرق می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه خطر شناسی و به موقع عمل کردن مهم است، گفت: در دفاع در برابر دشمن معاویه ای باید از امام حسن علیه السلام الگو گرفت و در دفاع از دشمن یزیدی باید از امام حسین علیه السلام الگو گرفت، آیا امروز دوران حمله ی هارونی است یا مأمون و این ها با هم فرق دارد.

وی گفت: یکی از علت های ناتوانی و عدم موفقیت ما و درمان نادرست ما این است که معاینه ی درستی از وضعیت هاو خطر ها نداشته ایم، گاهی مارا به عملیات های فرعی مشغول می‌کنند و درگیر بعضی مسائل می‌کنند که همه اش هم غلط نیست، مطالب درستی هستند، اما اصلی نیستند و میدان اصلی حمله جای دیگر است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: روحانیان باید بدانند و مسلط باشند و اشراف اطلاعاتی به تمامی موضوع ها داشته باشند که در هر برهه ای میدان اصلی عملیات کجاست و این مقدمه ای است برای اینکه بگویم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تولد جدید اسلام بود و دشمن در برابر این انقلاب احساس خطر کرد و احساس کرد یا باید انقلاب جان بدهد یا او باید جان بدهد آن هم جان دادن تدریجی.

سخنران همایش طلاب و روحانیون ادامه داد: قرآن به ما یاد داده که جنگ جبهه حق بر علیه جبهه باطل هرگر تعطیلی بردار نیست و پایان نمی پذیرد و با مذاکره هم حل شدنی نیست و دلیل آن هم این است که جنگ برای مادیات و جغرافیا نیست که با مذاکره بشود بر سر آن توافقی حاصل کرد، بلکه جنگ برای اعتقادات، توحید و شرک، ایمان و کفر است.

وی گفت: این جنگ حتمی است و دشمن هم از حمله باز نمی ایستد، مهم این است که من و شما می خواهیم به کجا برسیم، و در کدام جبهه قرار می گیریم و سوال این است که در وضعیت فعلی که سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم خطرناک ترین حمله کدام است ؟

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند: «دشمن شما جبهه ای وسیع، عظیم، نامتجانس و باقدرت تبلیغاتی بالا مقابل انقلاب ایستاده اند، همه ی همت آنان این است که این ماندگاری انقلاب را یک جوری به هم بزنند.»

وی گفت تمامی استراتژی دشمن در عصر حاضر این است که این انقلاب نباید پابر جا بماند و خیال خام آنان این است که از هر راهی که شده باید انقلاب را از بین ببرند، شیوه ی آنان هم این است که انقلاب را با عملیات سخت افزاری و جنگ سخت، با حمله ی از بیرون آن هم هر نوع حمله ی اقتصادی و سیاسی و انقلاب اسلامی نابود نمی شود مگر از درون و به وسیله ی خود مردم ایران.

جانشین نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: راهکاری که دشمن برای رسیدن به این هدف در پیش گرفته به گفته ی خودشان « تعامل » نام دارد و حرف شان این است که انقلاب اسلامی را فقط از راه تعامل می‌شود نابود کرد و به این دسیسه امید دارند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: دلیل اینکه دشمن پا فشاری بر تعامل دارد و این گزینه را انتخاب کرده است چند مورد است که یکی مطالعه ی چندین ساله ی آنان بر سر این موضوع است و باید گفت که بالای ۱۰۰ نشریه علمی توسط مؤسسات آمریکایی کار شده که خروجی آن فقط و فقط یک جمله است: انقلاب اسلامی را فقط با نفوذ، تعامل و تأثیر گذاری از داخل می‌شود شکست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.