عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: حزب مؤتلفه به دنبال عضوگیری بی‌حساب و کتاب نیست.

حزب مؤتلفه به دنبال عضوگیری بی‌حساب و کتاب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا ترقی ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و اقتدار بخشیده است، گفت: جمهوری اسلامی تئوری جدیدی لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معادلات مبتنی بر دو قطبی بودن را به هم ریخته و شرایط جدیدی در چند جانبه‌گری ایجاد کرده است، گفت: انقلاب دستاوردهای گران سنگی را برای ما به ارمغان آورده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه باید مورد ارزیابی قرار گیرد وضعیت کارگزاران نظام است تا مشخص شود دولت و مدیریت‌های اداری کشور چگونه حق انقلاب را ادا کرده اند، گفت: در هر انتخاباتی مردم باید با انتخاب درست خود انقلاب را یک گام به جلو پیش ببرند.

مسئولان باید روز به روز خود را برای تحقق آرمان‌های انقلاب آماده‌تر کنند

وی تأکید کرد: همان گونه که مردم نباید آرمان‌های انقلاب اسلامی را ناتمام بگذارند، به همان میزان نیز مسئولان باید روز به روز خود را برای تحقق آرمان‌های انقلاب آماده‌تر، کارآمدتر و مفیدتر کنند.

ترقی با بیان این که کشور به تغییرات جدی نیاز دارد، عنوان کرد: این تغییرات باید به کارآمدسازی ساختاری و رفتاری کشور برای دولت سازی اسلامی منجر شود.

وی با بیان اینکه وضع موجود با وضع مطلوب مد نظر مقام معظم رهبری و مطالبات مردمی فاصله دارد، افزود: این نظام نباید به خاطر وادادگی، عدم خودباوری و ترس از دشمن دل در گروی بیگانگان در حل مشکلات کشور داشته باشد.

ترقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی، گفتمان سازش با دشمنان را نمی‌پذیرد و این گفتمان انقلاب اسلامی باید با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی زنده مانده و به اهداف خود برسد، گفت: براساس همین تفکر حزب مؤتلفه در انتخابات حرکت جدیدی را برای تقویت کارکرد حزبی در کشور آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: حزب مؤتلفه سعی دارد با ورود مستقیم به عرصه انتخابات تمرین درونی را برای رسیدن به عنصر مناسب و اداره کشور به صورت دموکراتیک انجام دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در این دوره تلاش می شود با ورود به عرصه انتخاباتی، فردی را انتخاب کنیم که از پشتوانه فکری برخوردار باشد و به دور از تفکر فردی، گروهی بیندیشد و تصمیماتش حاصل خرد جمعی باشد، گفت: در این دوره باید کسانی معرفی شوند که دوگانه‌ساز قطبی در رقابت‌های انتخابات نباشند.

وی بابیان اینکه در دوره گذشته انتخابات، حاکم شدن فضای غیراخلاقی، آثار نامطلوبی به همراه داشت و اعتماد مردم را نسبت به مسئولان کاهش داد، گفت: رقابت انتخاباتی باید کاملاً سالم و اخلاقی و به دور از تخریب رقبا باشد.

ترقی با بیان اینکه هر فردی که در نهایت نامزد انتخاباتی شد باید خود را موظف بداند از سایر رقبای همسو و همفکر خود استفاده کند، افزود: اینکه رئیس جمهوری از تفکرات رقبای همفکر خود استفاده مطلوب نکند، ضرری است که در اداره کشور متحمل می‌شویم.

رئیس جمهور باید مشکلات رکود، معیشت مردم و توقف تولید و گرانی را حل کند

وی با اشاره به اینکه باید رئیس جمهوری روی کار باشد که مشکلات رکود، معیشت اقتصادی مردم و توقف تولید و گرانی را حل کند، افزود: اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی و رفع فقر است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید خود را موظف به اجرای سیاست‌های کلان کشور بداند، گفت: رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد زیرا دروغگویی، سخن خلاف واقع و فریب افکار عمومی موجب سلب اعتماد مردم و از بین رفتن سرمایه نظام می‌شود.

ترقی شکل‌گیری جبهه مردمی انقلاب اسلامی را موجب حفظ هماهنگی و وحدت در عرصه رقابت‌های سیاسی دانست و گفت: باید نقش نیروهای انقلابی در انتخابات پررنگ باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب مؤتلفه، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را به عنوان ظرفیت جدیدی در عرصه سیاسی کشور حمایت می‌کند، افزود: جبهه مردمی انقلاب اسلامی مجموعه‌ای تابع رهبری و امام بوده و خط حرکت خود در کشور را با رهبری تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بدنه حزب در کشور دست نسل سوم و چهارم انقلاب است، گفت: حزب مؤتلفه به دنبال عضوگیری بی‌حساب و کتاب نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به دلایل مؤتلفه برای انتخاب میرسلیم به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این نامزد انتخاباتی عنصری استراتژیک بوده و مسائل کلان را می‌داند.

وی گفت: میرسلیم عنصری تشکیلاتی، دانشگاهی و تابع خرد جمعی است و از اقدامات و موضع‌گیری‌های فردی دوری می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: ممکن است حزب مؤتلفه و جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از تعدد کاندیداها به اجماع رسیده و تنها یک نفر را برای کاندیداتوری برگزینند اما پایگاه اجتماعی، سبقه اجرایی و مقبولیت فردی نیز برای آن یک نفر ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.