واتیکان اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ در ممنوع کردن ورود افراد از هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا نگران‌کننده است.

نگرانی واتیکان نسبت به فرمان اجرایی ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، واتیکان درباره تصمیمات دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در خصوص مهاجرت به آمریکا ابراز نگرانی کرد. این نخستین واکنش واتیکان نسبت به فرمان اجرایی ترامپ بود که ورود اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا را ممنوع کرده است.

معاون وزیر خارجه واتیکان در یک برنامه تلویزیونی درباره این اقدام ترامپ گفت: "قطعا جای نگرانی وجود دارد." وی افزود: "در حقیقت، پاپ فرانسیس بر توانایی پیوستن افراد جدید به جامعه و فرهنگ ما تاکید دارد."

برخی از چهره‌های کلیسای کاتولیک در آمریکا نیز به فرمان اجرایی ترامپ اعتراض کرده اند. کاردینال "بلازه کوپیچ" از شیکاگو، روز یکشنبه گفت این اقدام "لحظه‎‌ای تاریک در تاریخ آمریکا" و "خلاف ارزش‌های کاتولیک و آمریکایی" است.

روز دوشنبه، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در جمع کاتولیک‌ها و لوتران‌ها در آلمان گفت: "کسانی که می‌خواهند از مسیحیت در غرب دفاع کنند و از سوی دیگر علیه مهاجران و دیگر ادیان عمل می کنند، دچار تناقض شده‌اند. این چیزی است که من در کتاب‌ها نخوانده‌ام ولی هر روز در روزنامه ها و تلویزیون می بینم."

در فوریه سال گذشته میلادی، پاپ فرانسیس در بازگشت از سفرش به مکزیک، گفت عقاید دونالد ترامپ – که در آن زمان نامزد حزب جمهوری‌خواه بود – درباره ساخت دیوار حایل، مسیحی نبوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.