مشهد- مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: احتمال بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد تا ۲۲ بهمن کم است اما قول می‌دهیم تا پایان بهمن ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

فاز نخست خط ۲ قطارشهری مشهد تا ۲۲ بهمن به ایستگاه بهره برداری نمی رسد

کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: در فاز اول خط ۲ قطار شهری مشهد هشت کیلومتر از طول این مسیر حدفاصل انتهای بلوار طبرسی تا میدان شهدا افتتاح می‌شود که ۶ ایستگاه نیز در این فاز طراحی و اجرا شده است.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه هنوز دو ایستگاه شامل ایستگاه‌های راه‌آهن و میدان شهدا از فاز یک تکمیل نشده، افزود: این در حالی است که عملیات اجرایی ایستگاه‌های طبرسی، فجر، کشف‌رود و نبوت به اتمام رسیده است.

وی از ایستگاه مفتح به عنوان ایستگاه گذری این خط یاد کرد و ادامه داد: به دلیل برخی مسایل، عملیات اجرایی این ایستگاه دیرتر آغاز شد و فعلاً قطار در آن توقف نمی‌کند.

کیامرز با اشاره به روند انجام تست‌های گرم فاز نخست خط ۲ خاطرنشان کرد: از امروز (شنبه) حرکت قطار از چهارراه برق به سمت میدان شهدا به صورت آزمایشی انجام می‌گیرد.

وی به تأخیر صورت گرفته در ارسال سوزن‌های مورد نیاز ایستگاه شهدا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سوزن‌های این ایستگاه نیز بموقع رسید و هفته گذشته، بتن‌ریزی سوزن‌های ایستگاه شهدا هم انجام شد.

به گفته وی به همین دلیل ممکن است، زمان دقیق بهره‌برداری اعلام نشود و باید بتن‌ریزی نیز تست شود.

اتمام حفاری تونل خط ۳ از میدان فردوسی تا میدان توحید

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در تشریح آخرین وضعیت حفاری خط ۳ قطار شهری هم گفت: حفاری تونل این خط نیز با دو دستگاه تی بی ام از میدان فردوسی به سمت شرق و غرب در حال انجام است.

کیانوش کیامرز با اشاره به سرعت بالای حفاری در این خط افزود: خوشبختانه حفاری مسیر شرقی این خط پس از طی کردن حدود سه کیلومتر هم اکنون به میدان توحید رسیده است.

وی با بیان اینکه تونل خط ۳ قطار شهری در میدان شهدا با ۴۳ متر عمق، عمیق‌ترین تونل ناوگان حمل و نقل ریلی مشهد است، اظهار داشت: به همین جهت سرعت حفاری از میدان توحید به سمت میدان شهدا کمتر خواهد شد.

به گفته وی حفاری بخشی از مسیر خط ۳ در میدان شهدا به دلیل ورود دستگاه حفار به آب‌های زیر زمینی کندتر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دستگاه تی بی ام دوم این خط هم ۸۰۰ کیلومتر به سمت غرب حفاری کرده، بیان کرد: حفر مسیر غربی این خط نیز هم اکنون به حدود چهارراه خیام در بلوار فردوسی رسیده است.
کیامرز با اشاره به عبور تونل خط ۳ قطار شهری از زیر دو برج در طرفین میدان جانباز گفت: در این میدان نیز به دلیل وجود ساختمان‌های مرتفع، ملاحظات زیادی لازم است که قطعاً سرعت حفاری را کند خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در عین حال، برنامه زمان‌بندی حفاری تونل خط ۳ قطار شهری را سه سال اعلام کرد و افزود: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز تنها برای حفاری مسیر ۳۰ کیلومتر این خط مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در این خط نیز ۱۲ ایستگاه تعریف شده، اظهار داشت: بعد از حفر کامل تونل، فاز بندی برای تکمیل خط و نصب تجهیزات آن آغاز می‌شود.

به گفته وی در فاز اول، خط ۳ حدفاصل میدان فردوسی تا پایانه مسافربری به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.