۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 500098

گرگان- مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: دمای هوا تا روز سه شنبه تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد و این پدیده تا پایان هفته در استان باقی خواهد بود اما از عصر جمعه بارش برف در استان مجددا آغاز خواهد شد.

هوای گلستان گرم می شود

به گزارش قدس آنلاین، نوربخش داداشی از افزایش تدریجی هوا در روزهایی ابتدایی هفته خبرداد و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در نواحی مختلف استان شاهد ریزش باران و برف بوده ایم.

وی با بیان اینکه بارش برف در قسمت های ساحلی، مرکزی و شمالی استان بین دو تا پنج سانتی متر گزارش شده، ادامه داد: در نواحی شرقی استان بارش برف بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بوده است.

مدیر کل هواشناسی گلستان ادامه داد: فارسیان فرنگ ۱۸ سانتی متر، پارک ملی گلستان ۱۲ سانتی متر، ارتفاعات حاجی آباد ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر و افراتخته ۵۰ سانتی متر برف باریده است.

وی با بیان اینکه موج سرما از صبح امروز استان عبور کرده است، دامه داد: تا روز سه شنبه افزایش دما در استان پدیده غالب است اما به دلیل جریانات جنوبی از جمعه شب تا سه شنبه هفته آینده شاهد شب هایی با حداقل دمای صفر درجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی رطوبت خود را از دریای مدیترانه جذب کرده و برف هایی که هفته آینده بر زمین استان می نشیند، آبدار بوده و تا شنبه عصر در بیشتر مناطق استان آب می شود.

وی ادامه داد: شب گذشته دمای مراوه تپه با صفر درجه سانتیگراد، سردترین شهر استان و ایستگاه هاشم آباد گرگان با هفت درجه گرم ترین شهر استان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.