سازمان ملل، عملیات کشتاری که علیه اقلیت مسلمان "روهینگیا" در میانمار صورت می گیرد را با عنوان عملیات "پاکسازی نژادی" توصیف کرد.

کمساریای عالی حقوق بشر: دولت میانمار، حقوق مسلمانان روهینگیا را نقض می کند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ سازمان ملل، عملیات کشتاری که علیه اقلیت مسلمان "روهینگیا" در میانمار صورت می گیرد را با عنوان عملیات "پاکسازی نژادی" توصیف و تأکید کرد که نیروهای امنیتی میانمار افراد بسیاری را کشته، تعداد زیادی را مورد تجاوز قرار داده و بسیاری از روستاها را به آتش کشیده است که این اقدامات موجب فرار هزاران نفر از آنان شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل یادآور شد عملیات نظامی که در میانمار انجام گرفته است، حدود ۶۶ هزار نفر را وادار کرده تا به بنگلادش فرار کنند و ۲۲ هزار نفر طی چند ماه گذشته در سراسر کشور آواره شده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر افزود: "دولت میانمار باید این واقعیت را بپذیرد که در سایه سکوت جامعه بین الملل، با اقدامات تجاوزکارانه ای که علیه اقلیت مسلمان "روهینگیا" انجام می دهد، قوانین حقوق بشر را علیه مردم خود نقض کرده است."

خبرهای تکان دهنده ای که از وضعیت نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار منتشر شده است، بلاخره سازمان ملل را بر آن داشت تا سکوت خود را بشکند و در گزارش خود براین موضوع تأکید کند.

منبع: اسکای نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.