خرمشهر- شهردار خرمشهر گفت: مکاتبات متعددی با سازمان برنامه‌و بودجه استان، ستاد بحران استانداری خوزستان، شورای تأمین شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند درباره وضعیت بحرانی بلوار ساحلی داشتیم که متأسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 شهردار خرمشهر با مدیریت بحران و شورای تأمین اتمام‌حجت کرد

به گزارش قدس آنلاین، عزیز ساعدی با بیان اینکه وضعیت بلوار ساحلی خرمشهر بحرانی است، گفت: امیدوارم شاهد بروز حادثه ناگوار نباشیم. شهرداری خرمشهر توان مالی تأمین اعتبار بهسازی این بلوار را ندارد، اگر بخشی از پیاده‌روی بلوار ساحلی را تخریب کنیم شاید تمام بلوار ساحلی ریزش بکند و در تأمین اعتبار بازسازی مجدد آن بمانیم.

شهردار خرمشهر عنوان کرد: مسیر چندم‌تری پیاده‌رو ساحلی از پل شهید جهان‌آرا تا بازارچه ماهی‌فروشان به‌عنوان بحرانی‌ترین نقطه شناسایی‌شده که تنها برای بازسازی این چندمتر نیازمند ۱۱میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی گفت: مسیر پیاده‌رو بلوار ساحلی جمعاً ۴کیلومتر است، از دوره تصدی شهرداران سابق مکاتبات متعددی با سازمان برنامه‌وبودجه استان، ستاد بحران استانداری خوزستان، شورای تأمین شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند درباره وضعیت بحرانی بلوار ساحلی داشتیم، متأسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

ساعدی بیان کرد: شهرداری دست از پیگیری برنداشته و هرماه درباره وضعیت این بلوار با مراجع ذیصلاح مکاتبه می‌کنیم، در هفته‌های اخیر رونوشتی برای شهرداری خرمشهر ارسال شد که محتوای آن مکاتبه ستاد بحران استانداری خوزستان با سازمان برنامه‌وبودجه استان برای تأمین اعتبار تنها بخشی از این ۴کیلومتر بود، مقرر است سازمان برنامه‌وبودجه در این باره ورود کند، منتظر نتیجه نهایی هستیم.

وی افزود: از مسئولان استانی تقاضای توجه ویژه به وضعیت بحرانی بلوار ساحلی خرمشهر را داریم، با سازمان منطقه آزاد اروند مذاکراتی داشتیم، تأمین اعتباربخشی از پروژه بازسازی بلوار ساحلی را پذیرفتند اما با توجه به پایان سال احتمال دارد که ردیف اعتباری برای این پروژه در برنامه‌ و بودجه سال آینده سازمان منطقه آزاد اروند دیده شود.

شهردار خرمشهر اظهار داشت: امیدواریم منطقه آزاد اروند به این وعده خود عمل کند، متأسفانه زیرساخت‌های این بلوار کاملاً فرسوده است و باید کار اساسی برای بازسازی آن انجام شود، بازسازی تمام‌مسیر ۴کیلومتری بلوار ساحلی نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۶۰میلیارد تومان است.

وی گفت: نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس پیگیری‌هایی برای جذب ۵۰میلیارد تومان اعتبار عمرانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای خرمشهر داشت که مقرر بود این اعتبار برای بازسازی بلوار ساحلی هزینه شود، متأسفانه وعده اعتبار ۵۰میلیارد تومانی به ۳۰میلیارد تومان کاهش یافت، این ۳۰میلیارد تومان هم تاکنون تخصیص داده نشده است.

ساعدی افزود: در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر ورود سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان برای پرداخت این اعتبار دریافت شد، منتظر اتفاقات خوب در زمینهٔ پرداخت این اعتبار تخصیص‌یافته هستیم، امیدواریم با پرداخت به‌موقع این اعتبار بخش عمده‌ای از آن را در راستای بازسازی بلوار ساحلی خرمشهر هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.