همدان- وزیر نیرو در اسدآباد استان همدان از کاهش ۳۹ درصدی بارندگی در کشور خبر داد.

بارندگی در کشور ۳۹ درصد کاهش دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت چیان در اسدآباد ، اضافه برداشت و اثرات خشکسالی را علت اصلی افت آب دشت های کشور بیان و تاکید کرد: گلخانه ای کردن کشت صیفی جات ، اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری ، اجرای طرح های آبخیز داری و ساخت سدهای تغذیه مصنوعی مهمترین راه های برون رفت از مشکلات کم آبی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی های یک هفته اخیر ، افزود: در مجموع میانگین ۳۹ درصد نسبت به پارسال و ۳۰ درصد نسبت به بلند مدت بارندگی در کشور کم شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر مدیریت مصرف آب ، گفت : استفاده از پساب تصفیه فاضلاب در کشاورزی و صنعت و بارور سازی ابرها از برنامه های وزارت نیرو برای بهینه سازی مصرف آب است.

با حضور وزیر نیرو در اسداباد طرح مطالعاتی ۲ مخزن تغذیه مصنوعی ، تکمیل خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل سد نعمت آباد اسدآباد کلید خورد.

وزیر نیرو با همراهی سفرای آلمان و ایرلند در ادامه سفر خود به استان همدان، مجتمع آبرسانی ۱۵ روستا و تصفیه‌خانه شهرستان رزن و ۲ نیروگاه خورشیدی را به بهره‌برداری می‌رساند.

همچنین با حضور حمید چیت چیان و سفرای آلمان و ایرلند ساخت برج دوم خشک نیروگاه شهید مفتح و ساخت ۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۲۱ مگاوات برق در استان همدان آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.