۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 500178

وزیر بهداشت می‌گوید امتناع برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پذیرش بیماران بیمه تأمین اجتماعی نه خلاف است و نه غیرقانونی.

اختلاف میان وزارت بهداشت و رفاه همچنان باقی است

قدس آنلاین - سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با قدس درباره خودداری برخی مراکز درمانی از قبول بیماران بیمه تأمین اجتماعی و دریافت هزینه درمان از اظهار داشت: به صراحت می‌گویم، یا باید در بیمارستان‌ها را ببندیم یا مردم هزینه درمانشان را بدهند چون بیمه تأمین اجتماعی پول بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

وی افزود: تأمین اجتماعی حق بیمه‌ای را که برای درمان از مردم می‌گیرد وارد چرخه خرید خدمت نمی‌کند و نکرده و بدهی کلانی به بیمارستان‌ها و بخش درمانی دارد و مراکز درمانی نمی‌توانند بیش از این این بار را تحمل کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی حدود ۵ هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها بدهی دارد و برای بیمارستان‌ها امر دایر است که یا کارشان را تعطیل کنند و یا برای آن تعداد از بیمه شدگان تأمین اجتماعی که بیمارستان‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مطالباتشان را از بیمه دریافت کنند از خود بیمار هزینه درمان را دریافت کنند و بیمه شده‌ها خودشان به دنبال مطالبه‌شان از تأمین اجتماعی بروند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در این شرایط مردم باید هزینه اختلاف وزارت بهداشت و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی را بدهند و دور این اختلاف به چشم آنها برود گفت: معلوم است که دود این موضوع به چشم مردم و به ویژه بیماران می‌رود اما این‌را باید از وزیر رفاه و سخنگوی  بپرسید، آنها باید پاسخگوی این وضعیت باشند و بگویند برای حل این اختلاف چه کار کرده‌اند.

گفتنی است در روزهای اخیر نامه‌ای امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به استاندار این استان مبنی بر عدم پذیرش بیماران بیمه شده تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی مازندران انتشار یافت که موجب نگرانی و نارضایتی مردم این استان شد. رئیس دانشگاه علوم پژشکی مازندران بدهی تأمین اجتماعی به ۶ بیمارستان دولتی این استان را ۲۳۵ میلیارد تومان عنوان کرده بود. همزمان برخی گزارش‌ها حاکیست برخی داروخانه‌ها هم از پذیرش نسخ پزشکی با بیمه تأمین اجتماعی به دلیل وصول نشدن مطالباتشان از این بیمه امتناع می‌کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.