خرم آباد- معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار لرستان را مرد اقدام و عمل خواند و اظهار داشت: این مسئول توانسته است از شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در استان لرستان به خوبی پاسداری و صیانت کند.

استاندار لرستان مرد اقدام و عمل است

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری ظهر شنبه، در حاشیه افتتاح ساختمان بازرگانی ،یکی از نمونه های اقدام و عمل در لرستان را ساخت ساختمان استانداری این استان دانست و بیان داشت: استاندار لرستان بدون اینکه هزینه ای به بودجه عمومی تحمیل کند با تبدیل به احسن کردن ساختمان قبلی استانداری به یک مرکز برای توسعه فعالیت های درمانی اقدام موثری انجام داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در حالی در نیمه سال ۹۴ شروع شد اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم با تزریق اعتبار اندکی هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

شریعتمداری ساخت ساختمان اتاق بازرگانی لرستان را نمونه دیگری از اقدام و عمل موثر در استان دانست و افزود: در این مرکز که شجره طیبه ای برای اقتصاد استان خواهد بود نیز شاهد کار و تلاش فوق العاده برای پارلمان بخش خصوصی در این استان ارزشمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان مرکز بزرگ کشاورزی و دامپروری در ایران است، تصریح کرد: امروز لرستان یکی از مراکز بزرگ صنعتی کشور محسوب می شود که با تبدیل تولیدات کشاورزی با ارزش افزوده فرآورده های صنعتی و با حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران عرضه محصولات لرستان به خارج از مرزهای استان و کشور ممکن خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار و رشد اقتصادی بالاتر از ۸ درصد یکی از مهمترین شاخصه ها توسعه تجارت کشورهاست، عنوان کرد: صادرات و واردات معین، تراز تجاری مثبت و ایجاد ارزش افزوده زیاد در تولید داخلی می تواند در توسعه پایدار کشورها موثر باشد.

شریعتمداری ادامه داد: از مهمترین اهداف تشکیل اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن در کشور ایجاد تشکل های فرعی و توسعه تجارت در سطوح منطقه ای و ملی است که امیدواریم در اتاق بازرگانی لرستان این فعالیت های توسعه ای شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز استان لرستان دارای مراکز تولیدی است که به طور مستقیم به بازارهای بین المللی متصل هستند، تصریح کرد: این مراکز تولیدی با هدف صادرات و ایجاد اشتغال در بین مردم لرستان تاسیس می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: مرکز بزرگی که برای تولید گل و گیاه در مجتمع کشت و صنعت لرستان و توسط سرمایه گذران خارجی در حال تاسیس است می تواند محصولات گلخانه ای این استان را به سراسر دنیا صادر کند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در لرستان ظرفیت عظیمی برای توسعه فعالیت های مربوط به حوزه شیلات وجود دارد، افزود: هیئتی خارجی برای تولید ماهیان سردآبی وارد شهرستان الیگودرزود شده و در حال تولید قزل آلا هستند.

وی اشتغال را مهمترین موضوع و مسئله استان لرستان دانست و گفت: تلاش استاندار باید برای رفع این مشکل معطوف شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.