یک مسئول در رژیم صهیونیستی فاش کرد که عربستان سعودی از نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به صورت رسمی برای سفر به ریاض دعوت خواهد کرد.

مسئول رژیم صهیونیستی: عربستان در تدارک دعوت از نتانیاهو است

به گزارش "قدس آنلاین"، به نوشته پایگاه خبری روزنامه رای الیوم، 'ایوب القراء' معاون وزیر امور همکاری منطقه ای کابینه رژیم صهیونیستی از حزب حاکم لیکود امروز /شنبه/ در گفت و گو با شبکه یک تلویزیون رسمی این رژیم گفت که بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر این رژیم با حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت نامه‌ای را برای سفر به ریاض به صورت رسمی دریافت خواهد کرد.
وی که از افراد تاثیر گذار در حزب لیکود و از افراد نزدیک به نتانیاهو است، افزود: این دعوت عربستان بر اساس هماهنگی میان خاندان حاکم در ریاض و دونالد ترامپ انجام می‌شود.
این مسئول رژیم صهیونیستی افزود: رابطه تل آویو و ریاض خوب است و نگرانی مشترک آنها ایران و نفوذ آن در منطقه می باشد.
القراء گفت: مساله فلسطین برای کشورهای عرب میانه رو دیگر مهم نیست و سیاست کنونی تل آویو برگزاری کنفرانسی بین المللی با مشارکت کشورهای عرب سنی میانه رو و رسیدن به توافقات صلح با آنها و پس از آن حل مساله فلسطین است و مسئله فلسطین در دستور کار این کشورهای عربی وجود ندارد.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه گذشته گزارش داد که همکاری های اطلاعاتی بین این رژیم و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش و پیشرفت داشته است.
این رادیو افزود:شرکت وابسته به 'شموئل بار' مسئول اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی به مسئولان عربستان سعودی در شناسایی تهدیدات احتمالی از طریق زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی کمک می کند.
براساس این گزارش تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که در سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط تل آویو با کشورهای عربی که پیشتر با آنها روابط دیپلماتیک نداشت گسترش خواهد یافت. همچنین روابط جهان عرب به خصوص عربستان با این رژیم شاهد یک گشایش خواهد بود.
پیشتر نیز روزنامه اسرائیلی معاریو در گزارشی تحولات روابط اسرائیل را با کشورهای عربی و در صدر آنها عربستان پیگیری کرد به ویژه آنکه خبرهای زیادی درباره دیدارها و نشست ها بین نمایندگان اسرائیلی و سعودی که در مناطق مختلف صورت می گیرد، به چاپ رساند.
خبرگزاری بلومبرگ نیز در چارچوب گزارشی که ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر کرد، نوشت: نمایندگانی از اسرائیل و عربستان پنج بار نشست های محرمانه داشته‌اند و این نشست ها از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی در هند، ایتالیا و جمهوری چک آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.