بیرجند- رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: به لطف خدا دین اسلام در جهان در حال پیشرفت است و روحانیت اسلام و حوزه‌های علمیه اقدامات خوب و ارزشمندی در سطح جهان انجام دادند

حوزه‌های علمیه اقدامات خوب و ارزشمندی در سطح جهان انجام داده است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی عصر شنبه در یادواره شهدای روستای احمدآباد گزیک شهرستان«درمیان» نمونه آن را  تاسیس جامعه المصطفی در حوزه علمیه قم بیان کرد واظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار طلبه خارجی از ۹۰ کشور دنیا در حال تحصیل هستند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، بسیجی بودن را یک مقام الهی دانست و افزود: بسیجی بودن افتخار است.

وی با بیان اینکه عضوبسیج شدن یعنی عضو لشکر خداشدن و حتی حضور در کلاس‌های آموزش بسیج ثواب دارد و پوشیدن لباس بسیج یعنی همراه شدن با ائمه و لشکر اسلام است، شهدا مایه عزت نظام معرفی کردو افزود: شهدا نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و ناظر بر رفتار ما هستند.

زمانی به آمارگیری سازمان ملل مبنی بر پیشرفت و رشد دین اشاره کرد و افزود: به لطف خدا دین اسلام در جهان در حال پیشرفت است و روحانیت اسلام و حوزه‌های علمیه اقدامات خوب و ارزشمندی در سطح جهان انجام دادند

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری بیان کرد: وی بیان کرد: در شرایطی که اسلام در کره زمین در حال پیشرفت است و جامعه بشری از آن استقبال می‌کنند ضرورت دارد علمای اهل سنت و علمای تشیع سطح علمی خود را ارتقا دهند تا اسلام که در همه ادیان مظهر محبت و رحمت است به همه جوامع بشری معرفی شود.

زمانی مدیریت ایران را در زمینه نشر اسلام در کره زمین یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، رسیدگی به محرومان است چرا که در زمان پهلوی در روستاها هیچ گونه امکانات آب و برق و بهداشت و مدرسه وجود نداشت اما به برکت انقلاب تمام این مشکلات برطرف شده است.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری افزود: قبل از بیمه شدن طلبه‌های تشیع  ۱۲ هزار طلبه اهل سنت بیمه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.