ساری- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: در سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح پیک دانایی با اعزام ۳۸ سفیر کتاب به ۳۸ مدرسه در مازندران اجرا شد.

حضور ۳۸ سفیر کتاب در ۳۸ مدرسه مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولی پور توضیح داد: در طرح پیک دانایی، ۳۸ دانش آموز زیر ۱۰ سال با انتخاب کتاب هایی در مورد انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره) به میان همکلاسی ها و هم مدرسه های خود در کلاس های درس رفتند و اهمیت کتاب و کتابخوانی را یادآور و کتاب های خود را به دوستان شان معرفی کردند.

وی که پیش از این، لباس ویژه سفیران کتاب ساری را در نشستی صمیمی در دفتر کار خود بر تن آنها پوشانده بود، در یکی از مدارس ساری حضور یافت و در این خصوص اظهار داشت: استعداد سرشار کودکان و تاثیر پذیری آنها در طرح های شاد و مفرح، سبب شد تا از اجرای طرح پیک دانایی برای ترویج کتابخوانی در سنین پایین استفاده کنیم و از اعضای فعال و مستعد کودک کتابخانه های عمومی برای آشنایی دیگر دانش آموزان با کتاب های غیر درسی مفید و بخش ویژه کودک کتابخانه های عمومی بهره ببریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه آرمان های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل به نسل های بعد منتقل شودف اضافه کرد: انتخاب کتاب های مناسب با این موضوع در رده سنی کودکان و تشویق آنها به مطالعه این کتاب ها از زبان همکلاسی هایشان با حالت اجرای نمایش روشی بود که برای تحقق این هدف برگزیدیم.

ولی با اشاره اینکه این طرح در هر ۲۲ شهرستان استان مازندران اجرا شد، گفت: در آینده نیز به مناسبت های مختلف در مدارس، ادارات دولتی و هر جایی که نیاز به حضور سفیران کتاب احساس شود، حاضر می شوند تا رسالت ترویج کتابخوانی را با هوش و ذکاوت فراوان بر دوش های نحیف خود حمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.