سمنان- مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شرکت گاز استان سمنان با اولویت قطع گاز نیروگاه‌ها و تعدادی از صنایع پرمصرف، اقدامات لازم را برای جبران کمبود گاز مشترکان خانگی استان های شمالی انجام داد تا حجم گاز بیشتری از خط سراسری ۴۸ اینچ به استان های شمالی انتقال داده شود.

گاز برخی صنایع پرمصرف سمنان برای کمک به کمبود گاز مشترکان خانگی استان های شمالی قطع شد

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله نوریان با اشاره به قطع گاز وارداتی از کشور ترکمنستان اظهار کرد: قطع گاز وارداتی از کشور ترکمنستان تأثیری بر فشار گاز خطوط و شبکه‌های گاز استان نداشته است.

وی نسبت حجم گاز وارداتی از ترکمنستان را کمتر از ۲ درصد حجم گاز تولیدی کشور عنوان کرد و افزود: با وجود این برای جلوگیری از قطع و یا افت فشار گاز در برخی از استان‌ها باید همه درزمینهٔ این نعمت خدادادی صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه همه باید در صرفه‌جویی گاز همکاری لازم را داشته باشند از شهروندان استان سمنان خواست با پیوستن به پویش کاهش ۲ درجه‌ای دمای محل سکونت به پایداری جریان گاز کشور کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب ۱۷ روستایی که در ایام‌الله دهه فجر امسال بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به آن‌ها آغازشده است؛ تعداد ۲۲۱ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

نوریان با بیان اینکه از این تعداد ۱۷۷ روستا دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است افزود: ۳۴ روستای گازرسانی شده در استان سمنان نیز کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی با اشاره به زمان گازرسانی به روستاهای فولاد محله، ایج، امامزاده عبدالله، جوین و نیز روستای طزره خاطرنشان کرد: پکیج و برنامه‌ریزی گازرسانی به روستای فولاد محله در دست تهیه و برآورد به‌منظور انجام فرآیند مناقصه است و پروژه آن در ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به وضعیت گازرسانی به دیگر روستاهای سردسیر استان سمنان عنوان کرد: پروژه‌های مربوطه به ایج، امامزاده عبدالله و جوین در مرحله مطالعه و بررسی و بازدیدهای میدانی است که پس از تطبیق با هزینه سرانه انشعاب آن‌ها با دستورالعمل ابلاغ‌شده از سوی وزارت نفت به روش خط لوله یا روش CNG اجرا خواهد شد.

وی درباره وضعیت گازرسانی به روستای طزره نیز اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که در خصوص گازرسانی به روستای طزره انجام‌شده است؛ فاصله این روستا از خطوط گاز زیاد بوده و همین موضوع سبب می‌شود هزینه سرانه انشعاب آن بسیار بالاتر از دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت شود؛ اما با این وصف تصمیم‌گیری درزمینهٔ شیوه گازرسانی به این روستا نیز در آینده انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.