فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه کار فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری، با افزایش فشارها برای کناره گیری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی روبرو شده است.

رهبران حزب محافظه کار فرانسه خواستار کناره گیری فیون شدند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ در حالی که تعدادی از رهبران حزب محافظه کار فرانسه از فیون خواسته‌اند تا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کند، یک سناتور جمهوریخواه هشدار داد که اگر فیون از نامزدی این حزب کناره گیری نکند، حزب جمهوریخواه با اختلاف و تفرقه روبرو خواهد شد.

برونو ژیل از رهبران بانفوذ حزب جمهوریخواه فرانسه تاکید کرد: اکثر قریب به اتفاق اعضای حزب خواستار تغییر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

از زمان افشای رسوایی مالی و شغلی همسر فرانسوا فیون، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری فرانسه با چالش جدی روبرو شده و نظرسنجی ها نیز نشانگر کاهش محبوبیت وی دارد.

فیون که قبلا در نظرسنجی ها در رتبه نخست قرار داشت، اکنون به رتبه سوم پس از مارین لوپن رهبر جبهه ملی و امانوئل ماکرون نامزد مستقل انتخابات قرار گرفته است.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است 23 آوریل برگزار شود.

ژیل در ادامه تصریح کرد: این رسوایی هر روز خسارات بیشتری را به ما وارد می کند، ما نمی توانیم منتظر 2 هفته آینده باشیم. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در خطر است و فراتر از آن، ادامه حیات حزب با خطر جدی روبرو شده است.

نتایج این نظرسنجی که روز شنبه در نشریه لو ژورنال دو دیمانش منتشر شده، نشان می دهد که تنها 23 درصد فرانسوی ها بر این باورند که فیون فرد صادق و قابل اعتمادی است.

البته 64 درصد طرفداران حزب جمهوریخواه همچنان خواستار رقابت فیون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند.

فیون مخالفان خود در دولت را متهم به دامن زدن به رسوایی فساد مالی همسرش کرد تا از این راه به کمپین انتخاباتی وی لطمه وارد کنند.

یک هفته نامه فرانسوی نوشته است: همسر فرانسوا فیون نامزد محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مدت زمان بیشتری نسبت به آنچه که قبلا اعتراف کرده، به عنوان دستیار پارلمانی فیون فعالیت کرده و 331 هزار یورو بیشتر از چیزی که در ابتدا گزارش شده، دریافتی داشته است.

پیش از این اعلام شده بود که همسر فرانسوا فیون در مدت هشت سالی که شغل مشاور پارلمانی آقای فیون را داشته است، 500 هزار یورو حقوق گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.