استان ها: بارش برف در استان گیلان که با مشکلات فراوان و کم و کاستی های متعددی روبرو بود در نهایت با تعلیق شهردار املش همراه شد و این حکم موجب شد تا بسیاری از رسانه های محلی و همچنین رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خصوص اقدام استاندار واکنش نشان داده و این حکم تعلیق را حرکتی سیاسی قلمداد کنند.

«بحران برف» دامن شهردار املش را گرفت/تعلیق شهردار اقدامی سیاسی یا مدیریتی؟

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار املش صبح دوشنبه از تعلیق شهردار این شهرستان با حکم استاندار گیلان خبر داد و اظهار کرد: بابک ریحانی شهردار املش، طبق ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و براساس گزارش بازرسی کارشناسان استانداری دائر بر تخلفات اداری، به مدت سه ماه آماده به خدمت اعلام شده است.

یونس محمودی ادامه داد: شهردار بعدی این شهرستان را شورای شهر املش باید تعیین کنند.

حکم تعلیق شهردار املش اقدامی سیاسی است

حکم تعلیق شهردار املش در حالی صادر شده است که اسدالله عباسی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نسبت به این حکم واکنش نشان داده و آن را اقدامی سیاسی از سوی استاندار  می خواند.

وی در این رابطه اظهار کرد: در حالی که شهردار املش در حال بسیج ماشین آلات شهرداری برای کمک رسانی به مردم لاهیجان بود، با حکم استاندار از سمت خود تعلیق شد.

وی صدور این حکم از سوی استاندار را سوءمدیریت بحران دانست و افزود: این حکم بحران دیگری در املش به وجود آورده است.

عباسی با بیان اینکه این اقدام استاندار حرکتی سیاسی برای انتخابات سه ماه آینده است، افزود: مجمع نمایندگان استان پاسخی قانونی به این اقدام سیاسی خواهد داد.

گلایه دارم

اسدالله عباسی ضمن تشکر از همه مدیرانی که طی بارش برف اخیر در رفع مشکلات مردم همکاری داشتند اما از برخی دستگاه‌های اجرایی نیز گلایه کرد و افزود: ضعیف استانی که اصلا نمی‌توانیم «مدیریت بحران» نامگذاری کنیم را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به نظرم در استان بحران مدیریت داریم، افزود: مدیران چگونه نتوانستند بارش برف را که از یک هفته قبل هم پیش‌بینی شده بود مدیریت و کنترل کنند؟

وی ادامه داد: چرا با گذشت چهار روز هنوز تعدادی از مشترکین برق ندارند و یا برخی تلفن‌هایشان همچنان قطع است؟! چه شخصی باید پیگیر مشکلات زیرساختی‌ آنان باشد؟! ما نمایندگان مردم هستیم و وظیفه داریم مشکلات‌شان را انعکاس دهیم.

معاون عمرانی استاندار باید استعفا دهد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: نباید زیرساخت‌های برق در استان گیلان بقدری ضعیف باشد که با یک وزش باد یا بارش برف چندسانتی، برق مشترکین ساعت‌ها و حتی چند شبانه روز قطع باشد و وضعیت بحرانی برای مردم ایجاد شود که این امر نشان از عدم آمادگی مدیران و حتی ناکارآمدی برخی از مدیران دارد؛ باید مشخص شود چگونه مدیران ما تاکنون به زیرساخت‌های برق اشراف نداشتند که پیش بینی چنین روزی را نکرده بودند؟

عباسی ادامه داد:با توجه به اینکه از یک هفته قبل طبق نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی بارش سنگین برف را داشتیم، مدیران ما نمی‌توانستند سطح جاده‌ها را نمک یا شن پاشی کنند تا مردم و مسافران در بین راه نمانند! این خساراتی که مردم دیدند را چه شخصی پاسخگوست؟

وی بیان کرد: به نظر من در استان ما مدیریت درستی صورت نگرفت و در همین راستا معاون عمرانی استاندار باید به دلیل ناکارآمدی استعفا دهد و عزل شود.

وی با طرح این سوال که دلیل تعلیق شهردار املش چه بوده است ادامه داد: در چنین شرایط بحرانی که شهرداری‌های رودسر، املش و لنگرود برای کمک به شهرداری لاهیجان و آستانه، نیروها و تجهیزات خود را آماده می‌کنند، برخورد سیاسی با آنها صورت می‌گیرد و پیرو آن شهردار املش را تعلیق می‌کنند!

وی افزود: با شهرداری که آماده باش بوده و نیروهایش را برای کمک و پشتیبانی شهرداری‌های آستانه و لاهیجان می‌فرستاده برخورد سیاسی صورت می‌گیرد، ما اکنون مشکل سیاسی داریم یا مشکل عمرانی و زیرساختی؟

با کت و شلوار برف را مدیریت کرد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: کمترین انتظار این است که مدیران ما برنامه‌ریزی و آمادگی کامل برای برخورد با شرایط بحرانی را داشته باشند، با کت و شلوار اتو کشیده و کفش واکس زده و پشت اتاق‌های بسته و در تهران بودن نمی‌توان برف را مدیریت کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها طبق رسالت خود شفاف سازی کنند، تاکید کرد: از رسانه‌ها انتظار دارم محافظه کاری را کنار بگذارند و به واقع مشکلات و دغدغه‌های مردم را انعکاس دهند.

گیلانی ها در فضای مجازی به صدور این حکم واکنش نشان دادند

گفتنی است در پی تعلیق شهردار املش مردم گیلان هم نسبت به این حکم در فضای مجازی واکنش های مختلفی نشان دادند.

برخی کاربران گیلانی فضای مجازی معتقدند که ریحانی بهترین عملکرد را در دوره مدیریت خود داشته و به دور از همه مسائل سیاسی و جناحی با هدف پیشرفت و آبادانی فعالیت می کرده است.

برخی دیگر از این کاربران معتقدند که استان گیلان مشکلاتی مهم تر از ناکارآمدی شهردار املش دارد که استاندار نسبت به آن ها بی اعتنا است.

همچنین در بخشی از پیام های منتشر شده آمده است: در صدور احکام این چنینی، مصلحت مردم در نظر گرفته نمی شود و به نظر می رسد عزل و نصب ها براساس تعلقات حزبی و جناحی صورت می گیرد و لذا استاندار باید دلایل خود برای این اقدانم اطلاع رسانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.