گناباد-فرماندارگناباد در مراسم بهره برداری 10 پروژه برق رسانی در اسن شهرستان گفت: از تولیدات انرژی توسط بخش خصوصی بطور ویژه حمایت می شود.

۱۰ پروژه برق رسانی در گناباد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگارقدس انلاین صبح دوشنبه فرماندار گناباد در مراسم افتتاح پروژه های اداره برق شهرستان که در محل این اداره  با حضور مسولین شهرستان برگزارشد گفت: بعد از برجام بدهی ها کاهش چشمگیری داشته و بزرگترین  پروژه تولید با ۵هزار مگاوات برق  با ترکیه منعقد شده است.

محمد علی نبی پور افزود: اولویت تولید برق در روستاها از انرژی خورشیدی است وبه همه دستگاها توصیه شده از سرمایه گزاران تولید برق حمایت نمایند و نیز به دهیاران  هم توصیه شده از این انرژی پاک نهایت استفاده را بکنند زیرا در این شهرستان بطور متوسط بیش از ۳۲۰روز افتابی داریم.

وی با اشاره به هدر رفت  انرژی در شبکه های برق گفت:با تبدیل شبکه های سیمی به شبکه  خودنگهدار بسیاری از این هدر رفت ها و بویژه سرقت سیم های کابلی کاسته شده است.

فرماندار گناباددر خصوص دریافت هزینه های برق گفت : با پلکانی شدن هزینه ها  افرادی که برق بیشتری مصرف می کنند یارانه کمترو در عوض  کم مصرف ها یارانه بیشتری دریافت می کنند  که این به عدالت نزدیک تر است.

وی با اشاره به درامدزایی صادرات برق گفت:در فروش خانگی به ازای هر کیلووات حدود ۷۰تومان درحالی که به ازای صادرات ان بیش از ۳۰۰تومان درامد حاصل می شود و در این زمینه دولت تلاش می کند تا با تولید برق زمینه صادرات ان را فراهم کند .

در این مراسم بطور هم زمان از ۱۰پروژه برق رسانی روستایی، توسعه شبکه، توسعه پست فوق توزیع و مرکز کنترل با هزینه ای بالغ بر۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان توسط اداره برق شهرستان  به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.