۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 501034

سرکرده یک باند سرقت که از یکی از استان‌های غربی کشور به نیشابور آمده و حدود دو میلیارد ریال طلا از منازل مسکونی این شهر دزدیده بودند، دستگیر شد.

دستگیری سرکرده باند سرقت ۲ میلیاردی طلا

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح عملیات دستگیری این سارق حرفه‌ای به خبرنگار ما گفت: هفتم مهرماه گذشته با دریافت گزارش سرقت شبانه مقادیر قابل توجهی طلا از یک منزل مسکونی در خیابان ۲۲ بهمن غربی شهر نیشابور، اکیپی از مأموران تجسس کلانتری ۱۳ به همراه تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سردار سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: در بررسی‌های این مأموران مشخص شد سارقان پس از اطمینان یافتن از خالی بودن منزل، قفل در ورودی حیاط را تخریب کرده و پس از ورود به منزل ۸۵ عدد سکه تمام بهار آزادی به همراه سه سرویس طلا، هشت عدد النگو، یک جفت گوشواره زنانه و بچگانه، دوربین فیلمبرداری و وسایل دیگر به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را به سرقت برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با تحقیقات بر روی پرونده این سرقت، گزارش وقوع سرقت مشابه مقادیری طلا از یک منزل دیگر در خیابان ادیب نیشابور در همان روز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که تیم دیگری از کارآگاهان برای بررسی به این منزل اعزام شدند. این کارآگاهان نیز در بررسی‌های محل سرقت دریافتند که سارقان شبانه و به همان شیوه قبلی وارد منزل شده و ۲۵۰ گرم طلا به همراه تعدادی النگو، انگشتر و سرویس طلا به همراه مقادیری وجه نقد در مجموع به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون ریال دزدیده و متواری شده‌اند.

رئیس پلیس خراسان رضوی ادامه داد: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع تحقیقات مأموران پلیس و کارآگاهان زیرنظر مستقیم فرمانده انتظامی نیشابور ادامه یافت تا اینکه سرانجام با به دست آمدن سرنخ‌های جالب و به جامانده از سارقان، هویت یکی از اعضای این باند حرفه‌ای سرقت شناسایی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این متهم ۳۶ ساله اهل و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بود و اطلاعات به دست آمده حاکی از مخفی شدن او در زادگاهش بود، تیمی از کارآگاهان دایره عملیات جنایی پلیس آگاهی نیشابور پس از شناسایی محل اختفای این متهم و اخذ نیابت قضایی و مجوزهای قانونی، در جریان عملیاتی ضربتی و هماهنگ وارد مخفیگاه متهم شده و او را دستگیر کردند.

به گفته وی، این متهم پس از انتقال به نیشابور، در بازجویی‌های انجام شده با توجه به ادله و مستندات محکم کارآگاهان بناچار به سرقت طلاها، وجوه نقد و اموال دو شهروند نیشابور اعتراف کرد و گفت که به همراه سه نفر از دوستانش به نیشابور آمده و پس از شناسایی منازل خالی از سکنه شمال شهر نیشابور، به این منازل دستبرد زده‌اند.

سردار امیری مقدم با اعلام اینکه تلاش و تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری سایر اعضای این باند و کشف سایر سرقت‌های احتمالی آن‌ها از منازل دیگر شهروندان نیشابوری ادامه دارد، از شهروندان خواست برای پیگیری از سرقت دیگر اموالشان نکات ایمنی، حفاظتی و مراقبتی را رعایت کنند.

وی توصیه کرد: از نگهداری کلی طلا و اشیای قیمتی در منزل پرهیز کرده و چنانچه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای گرانبها در داخل منزل شدید، از پنهان کردن آن به صورت یکجا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

وی گفت: به منظور جلوگیری از سرقت منزل، توپی قفل را با بدنه در همسطح کنید و در مواقعی که به مسافرت می‌روید، از همسایشگان و یا اقوام مورد اعتماد خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند و نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید، از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به خودروها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن پیرامون منزلتان بی تفاوت نباشید، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره وسیله نقلیه و سایر مشخصات افراد را یادداشت کرده و به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.