یزد - رئیس دانشگاه آیت‌الله حائری میبد گفت: همزمان با سایر نقاط کشور از ۷ تا ۱۲ اسفند در دهه دوم فاطمیه یک شهید گمنام در این دانشگاه به خاک سپرده می شود .

دانشگاه یزد در ایام فاطمیه میزبان شهید گمنام می شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس کلانتری بعد از ظهر دوشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجراظهار داشت: حوزه علم و فناوری در دوران پس از انقلاب رشد چشمگیری  داشته واین انقلاب برای ملت ایران منشاء برکات فراوانی بوده است.

وی از برگزاری همایش ملی زیلو در تاریخ پنجم اسفندماه به میزبانی این دانشگاه خبرداد وافزود: وتا این لحظه  ۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده وعلاقه مندان تا  تاریخ  ۲۵ بهمن ماه فرصت دارند که  آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

کلانتری تصریح کرد: این دانشگاه از سال ۱۳۷۴ یک دانشکده ای که زیرمجموعه دانشگاه یزد بود و از سه سال پیش به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد و به همین دلیل است که در بسیاری از رشته‌ها حرف برای گفتن دارد و رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی مواد با زمینه سرامیک و رشته جغرافیای سیاسی از جمله رشته‌های جدید این دانشگاه می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه همانند دانشگاه یزد می باشد و در حال حاضر به ازای هر ۳۵ دانشجو یک استاد در این دانشگاه مشغول فعالیت است که این نسبت طی سه تا چهار سال آینده افزایش خواهد یافت.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون ۱۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در حال حاضر ۱۵ رشته کارشناسی، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و ۴ رشته دکتری در این دانشگاه تدریس می‌شود.

 کلانتری با بیان اینکه سال آینده براساس برنامه راهبردی دانشگاه، رشته‌های جدیدی ایجاد می‌شودافزود: رشته ایرانشناسی یکی از رشته‌هایی است که در این دانشگاه تدریس می‌شود و در هیچ دانشگاه دیگری مقطع کارشناسی این رشته وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: دو دانشکده در دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می شود و دانشکده علوم میان‌ رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

کلانتری ادامه داد: جو دینی حاکم  بر این دانشگاه یکی دیگر از مزیت های مهم این دانشگاه است که مورد استقبال اساتید، دانشجویان و خانواده‌های آنها قرار گرفته است.

:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.