مشهد- کارکنان ۱۱۸ معتقدند حق‌ حق آن ها تضییع شده است. این را یکی دو نفر نمی‌گویند، بلکه تعداد زیادی از آن‌ها طی دیدار حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر قدس به طور مداوم گله‌هایی را مطرح کردند که ضمن انعکاس اعتراض آن‌ها بر آن شدیم برای رفع شبهات پاسخ مخابرات استان را نیز در این خصوص جویا شویم.

کارکنان ۱۱۸ گلایه می کنند؛ مخابرات پاسخ می دهد

قدس آنلاین- هنگامه طاهری: آنچه در زیر می‌خوانید گلایه نیروهایی است که مایل به معرفی خود وبیان نام شهر محل کار خود نیستند.

یکی از نیروهای ۱۱۸ می‌گوید: ۹ ماه است ما را سپرده‌اند به بخش خصوصی ،ساعت کارمان را کم کرده‌اند، به طوری که از هفت ساعت در حال حاضر رسانده‌اند به پنج ساعت و نیم و آخر ماه هم حقوق ۲۳ روز را برای ما پرداخت می‌کنند!

کارمند دیگری می‌گوید: در طول روز باید ۴ ساعت و ۳۴ دقیقه به تماس‌ها جواب بدهیم. ساعت‌ها را طوری تنظیم کرده‌اند که در طرح ترافیک باشیم. در حالی که الان ۱۱۸ به راحتی گرفته نمی‌شود، چون ساعت کاری بچه‌ها را به نفع جیب خودشان تغییر داده‌اند، یعنی در حالی که باید در هر شهری دو یا سه نفر در هر نوبت حضور داشته باشند عملاً یک نفر می‌آید!

یکی دیگراز آن‌ها می‌گوید: مرخصی ما با کاهش حقوق مان همراه است. بیمه ما را هم کم کرده‌اند. اگر مرخصی برویم نه بیمه داریم نه حقوق!

دیگری می‌افزاید: الان همکار داریم که با دو سر عایله ۸۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، در حالی که پایه حقوق اداره کار باید چیزی بیش از ۸۰۰ هزار تومان باشد اما ما با تمام مزایا همین قدر حقوق می‌گیریم. مدرک تحصیلی هم هیچ تأثیری در میزان حقوق ندارد! به طور کلی اینجا اصلاً طبقه‌بندی مشاغل نداریم و سنوات مان هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد!

تعدادی از آن‌ها حتی بیان می‌دارند: با وجودی که نوبت صبح و بعد از ظهر سر کار حاضر می‌شویم اما حق نوبت نمی‌دهند! حالا جالب است که می‌گویند مخابرات از این قرار داد خوشش آمده و ممکن است قرار دادهای بعدی را نیز بر همین اساس ببندد! به شهرهای دیگر هم اخطار داده‌اند که قرار دادها بر همین مبنا بسته می‌شود و صراحتاً اعلام کرده‌اند اوضاع از این بهتر نمی‌شود!

در کل آن‌ها معتقدند مخابرات با آن‌ها مثل برده برخورد می‌کند و در حالی که خودشان حقوق و پاداش‌های میلیونی می‌گیرند، اما از درآمد این نیروها کاسته‌اند.

پاسخ مدیرعامل مخابرات خراسان

به گفته مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی قرار داد نیروهای ۱۱۸ قرارداد حجمی است که همچون سنوات گذشته به پیمانکار واگذار شده است.

محمد سالاری اظهار می‌دارد: پیمانکار قصد تعدیل ۲۶ نفر از نیروها را داشته که مخابرات استان به عنوان دستگاه نظارت مانع شده و از نیروها درخواست کرده تا به قسمت‌های دیگر مخابرات همچون ۹۹۹۰ منتقل شوند.

او عنوان می‌کند که تنها چهار نفر حاضر به انتقال به ۹۹۹۰ شده‌اند و بقیه نپذیرفته‌اند.

طبق گفته سالاری پیمانکار با توجه به تعداد زیاد نیروها و جلوگیری از اخراج نیروهای اضافه اقدام به کاهش ساعت کاری آن‌ها کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.