پوران درخشنده می گوید: ما در عصر گذار از سنت به مدرنیته زندگی می‌کنیم و در این دوره، بیش از هر زمان دیگری نیاز به آموزش داریم؛ من سعی کرده ام در این فیلم از اسرار مگو پرده بردارم.

سعی کرده‌ام در این فیلم از اسرار مگو پرده بردارم

قدس آنلاین - پوران درخشنده، نویسنده، تهیه‌کننده، و کارگردان کرمانشاهی، روز شنبه برای نمایش تازه‌ترین فیلمش «زیر سقف دودی» به سینمای رسانه‌ها آمد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما دلیل سکوت طولانی خود پس از فیلم سینمایی «هیس! دختران فریاد نمی‌زنند» را زمان طولانی تحقیق درباره سوژه فیلم‌هایش دانست و گفت: در کارهایم معمولاً به سراغ موضوعاتی می‌روم که دغدغه اجتماعی است و طبیعتاً پرداختن به این مسایل دقت بالایی را می‌طلبد و خب! این کارها زمان‌بر است.

این کارگردان با اشاره به مضمون فیلم تازه‌اش درباره طلاق‌های عاطفی، گفت: ما در عصر گذار از سنت به مدرنیته زندگی می‌کنیم و در این دوره، بیش از هر زمان دیگری نیاز به آموزش داریم. باید روابط زن و مرد اصولی و کارشناسانه بررسی شود تا افراد بتوانند نسبت به آن آگاهی پیدا کنند. این قضیه به آموزش نیاز دارد؛ حلقه‌ای که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است و من سعی کرده ام در این فیلم از اسرار مگو پرده بردارم. فیلمنامه «زیر سقف دودی» با توجه به یک تحقیق 2 ساله نوشته و کار شده است.

وی با بیان اینکه همواره همیشه صحبت از عشق‌ورزی و محبت نوعی تابو به‌ شمار می‌رفته است، گفت: این حرف‌نزدن‌ها هم عوارض انکارناپذیری را به‌ دنبال داشت و دارد. من به ‌عنوان یک فیلمساز با ابزاری که در دست دارم، خودم را مسؤول می‌دانم که واقعیت‌های پنهان جامعه را به این شکل نشان بدهم و در این فیلم همه تلاشم را برای آن کرده‌ام.

درخشنده، «زیر سقف دودی» را در ادامه فیلم های قبلی خود ارزیابی کرد و گفت: طلاق عاطفی بحرانی است که چند سالی است که دچار آن شده‌ایم و سهم خیلی بالایی را در میان آسیب‌های اجتماعی ما دارد. این موضوع ابتدا فقط در میان آقایان دیده می‌شد ولی متأسفانه الان خانم‌ها هم به آن دچار شده‌اند. پس وقتش رسیده بود که در مورد آن صحبت شود.

وی با اشاره به اینکه در این فیلم به معضل «خیانت» نزدیک نشده است، گفت: من فقط نسبت به بنیاد خانواده که در خطر است، هشدار داده‌ام. صحبت‌نکردن در این باره، دیگر چاره کار نیست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.