رشت- مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از آسیب به یک‌هزار و ۷۵ کیلومتر از خطوط انتقال و فوق توزیع برق معادل ۳۷ در صد شبکه این استان در بارش برف اخیر خبر داد.

۳۷ درصد از خطوط انتقال برق گیلان در بارش برف آسیب دید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عظیم بلبل‌آبادی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هنوز وضعیت صنعت برق استان به شرایط عادی بازنگشته وعملیات ترمیم خطوط به اتمام نرسیده است.

وی  خطوط انتقال و توزیع برق در استان را ۲ هزار و ۸۷۰ کیلومتر مدار عنوان کرد و افزود: هزار و ۷۵ کیلومتر مدار از خطوط مذکور در استان تحت تاثیر بحران برف آسیب دیده بودند.

وی با بیان اینکه میزان مذکور ۳۷ درصد از خطوط انتقال و فوق توزیع استان را شامل می‌شود خاطرنشان کرد: بحران برف استان گیلان در ۳۷ درصد از خطوط انتقال و فوق توزیع برق اثرات و آسیب‌های مکانیکی ایجاد کرده بود.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه بارش برف تردد در استان به سختی انجام می‌شد و با مسدود شدن راه‌ها استان گیلان فلج شد تاکید کرد: در ساعات اولیه بارش همکاران و اکیپ‌های عملیاتی به‌ناچار با پای پیاده به مناطق اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه در ساعات پایانی روز ۱۴ بهمن تمام شبکه انتقال و فوق توزیع برق جز یک مورد منطقه آزاد انزلی در استان پایدار شد افزود: با خروج این پست مشکلی در تامین برق منطقه آزاد انزلی وجود نداشت و پست‌های همجوار، برق منطقه آزاد را تحت پوشش قرار دادند.

افتتاح ۳ پروژه در رشت، انزلی و صومعه سرا

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال پروژه قابل افتتاح نداریم اعلام کرد : پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولتی توحید گلسار ، پست ۶۳/۲۰ کیلوولتی مسکن مهر انزلی ، پست ۶۳/۲۰ کیلوولتی صومعه سرا دو دستگاه پست سیار و خطوط ارتباطی مربوطه در نیمه اول سال ۹۶ با ارزشی بالغ بر یکصد میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه در استان گیلان در بحث انرژی های نو از یک موهبت الهی برخوردار هستیم اظهار کرد : بیش از حدود ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی بادی در منطقه منجیل و اطراف آن وجود دارد که بسیار ارزشمند است .

وی اعلام کرد: از اواخر سال گذشته با همکاری سازمان انرژی نو و سازمان هواشناسی توانستیم مطالعات را بر موضوع پتانسیل انرژی خورشیدی آغاز کنیم و رویکرد آن را تغییر دهیم که خوشبختانه مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است .

وی در زمینه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: شرکت برق منطقه ای دو پروژه تکلیفی را در دست اجرا دارد ، که در بخش مقیاس کوچک از حدود ۱۵۰ مگاوات عقد قرارداد با بخش خصوصی ،به میزان ۲۵مگاوات آن در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی تکلیف شده است.

مهندس عظیم بلبل آبادی همچنین در بحث کاهش تلفات ، شرکت برق منطقه ای گیلان به عنوان بهترین و بهینه ترین در شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان اعلام کرد که با ۱٫۶۳ درصد تلفات در کف قرار دارد .

تمام خاموشی‌های گیلان امروز برطرف می‌شود

مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه حدود ۱۱ روستای این استان در خاموشی هستند گفت: تمام خاموشی‌های گیلانتا امشب برطرف می‌شود.

حمیدرضا حکمت با اشاره به وضعیت خاموشی‌های ناشی از بحران برف این استان اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی ۱۷۸ اکیپ اجرایی در سطح استان گیلان و ۹۰ اکیپ اجرایی در بخش‌های خمام و کوچصفهان شهرستان رشت بخش عمده خاموشی‌های ناشی از بارش برف اخیر برطرف شده است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد ۱۱ روستا در خمام و کوچصفهان با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار خاموش هستند، تصریح کرد: تا پایان روز تمام خاموشی‌های گیلان برطرف می‌شود و مردم می‌توانند خاموشی‌های موردی به ما اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.