خرم آباد- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: تعدد طرح‌های حوزه آب روی میز وزارت کشور به یکی از چالش‌های این حوزه تبدیل شده بود، زیرا ساخت ۱۷۰ سد و ۱۹۰ شبکه در دستور کار قرار گرفته که برای اتمام آن‌ها به ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود.

اتمام پروژه های تعریف شده در حوزه آب  سال۳۰ زمان نیاز داشت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاج رسولیها عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های مذکور با پول دولت ۳۰ سال طول می‌کشید، اضافه کرد: برای حل این مشکل پروژه‌ها اولویت‌بندی شدند و اولویت نیز با استانی بود که خودش تامین کننده آب باشد.

مشاور وزیر نیرو توجه به آب شرب شهر و روستاهای کشور، دیپلماسی آب و بحث اقتصاد و بهره‌وری را به عنوان چالش‌های دیگر بخش آب دانست و اعلام کرد: اعتراف می‌کنم که در بخش اقتصاد آب نتوانسته‌ایم کاری را انجام دهیم و اقدام جدی به عنوان کالای اقتصادی برای آب کسب نشده است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی ۱۰ ساله کشور اظهار داشت: در اوایل سال ۱۳۹۰ با کمک کارشناسان و متخصصین تمام دستگاه‌های اجرایی گزارشی در خصوص وضعیت بخش آب کشور تهیه و هفت چالش آن مشخص شد.

وی مباحث ساختاری در آب را به عنوان اولین چالش این حوزه دانست و بیان کرد: صیانت از آب‌های زیرزمینی یکی دیگر از چالش‌های بخش آب است که به دنبال آن طرح تعادل‌بخشی برای ۱۵ پروژه به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.