قزوین - آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح چهارشنبه در مراسمی که به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت بسیار مناسبی است تا دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در بین نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی تشریح و تبیین شود.

رهبری امام خمینی(ره) عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود

 به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با قدرت اسلحه و حمایت شرق و غرب به پیروزی نرسید، بلکه با عوامل ایمان، رهبری، وحدت و امدادهای غیبی پیروزی انقلاب رقم خورد.

 امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران، مساجد نقش دانشگاه‌ها را داشتند و مردم مؤمن و انقلابی هم دانشجویان آن به شمار می‌آمدند که با عبادت، بندگی، ذکر و دعا سرو کار داشتند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که انقلاب ما برخاسته از دین است، ادامه داد: برخی از کمونیست‌ها و دنیاپرستان مدعی انقلاب اسلامی بودند اما ما آن‌ها را جزء انقلاب نمی‌دانیم چرا که انقلاب ما برخاسته از دین است.

 وی اذعان کرد: مردم به خاطر برخورداری از ایمان، گرد هم جمع شدند و به خاطر ایمان بالا، خداوند نعمت وحدت را به آن‌ها عنایت کرد؛ وحدتی که برخاسته از دین بود و رنگ و بوی قومی و قبیله‌ای نداشت.

 آیت‌الله عابدینی نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رهبری عامل سوم و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و پیروی مردم از امام خمینی (ره) ریشه در ایمان و اعتقاد آن‌ها داشت.

 امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی ایمان، وحدت و رهبری در کنار هم قرار گرفتند، خداوند عامل چهارمی را به مردم عنایت کرد و آن امدادهای غیبی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.