اصفهان- رییس اتحادیه میوه و تره بار شهر اصفهان گفت: با گران شدن قیمت پرتقال در بازار، مردم به خرید سایر میوه ها روی آورده اند و همین مسأله باعث شده قیمت همه میوه ها در اصفهان روند افزایشی پیدا کند.

قیمت میوه در اصفهان روبه افزایش است

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: آذرماه امسال سرمای شدیدی در شمال کشور به وجود آمد و به دنبال آن ۸۰ درصد مرکبات از بین رفت و مقدار زیادی از ۲۰ درصد باقی مانده مرکبات نیز دچار یخ زدگی شد به طوری که تا نوروز ۹۶ دوام ندارد.

وی ادامه داد: هفته گذشته هم استان های جنوبی کشور سرمای شدیدی را تجربه کردند و مقداری از مرکبات در بعضی از شهرهای جنوبی که هنوز آمار آنها مشخص نیست، دچار سرما زدگی شد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین مصرف پرتقال اصفهان از شمال کشور تأمین می شد اما امسال عرضه مورد نیاز برای تقاضا در بازار انجام نشده است، اظهارکرد: با توجه به اینکه عرضه پرتقال شمال کاهش یافته، همین موضوع باعث افزایش قیمت این میوه در بازار شده است.

وی اضافه کرد: قیمت پرتقال و نارنگی در میدان میوه و تره بار کیلویی ۷ هزار تومان شده و احتمال اینکه در سطح بازار به کیلویی ۹ هزار تومان هم برسد، وجود دارد.

اطرج با اشاره به اینکه وقتی پرتقال گران شود مردم به خرید دیگر میوه ها روی می آورند و تقاضا برای مصرف دیگر میوه ها بیشتر می شود، گفت: این مسأله ۱۰ تا ۱۵ درصد بر روی بازار میوه تأثیر می گذارد و باعث گران شدن قیمت سایر میوه ها می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت پرتقال تامسون سالم جنوب در میدان میوه و تره بار شهر اصفهان کیلویی ۷ هزار تومان و پرتقال معمولی کیلویی ۴ هزار تومان نرخ عمده فروشی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.